Ze leest in de cijfers zoals een waarzegster in de theeblaadjes

De afgelopen dagen heb ik vooral genetflixt. Ik lag plat op mijn rug en kon niets anders, want mijn rug zei ‘nee’. 
Ik keek ‘Dix pour cent’, een serie over een Frans castingsbureau, echt een aanrader. 

Dineren voor de Eiffeltoren, lekker fijn met mensen op kantoor. Het gewone leven. 
Het was leuk om even ‘weg’ te zijn. En Frans te horen. Dat is zo’n romantische taal. 
Ik ken iemand die met een Fransman is getrouwd maar geen Frans wilde leren, om het romantisch te houden. Dat snap ik maar al te goed. 

Soms draaide ik even terug om goed te horen wat ze zeiden. En dan hoor je heel grappige dingen.
“Je leest in de cijfers zoals een waarzegster in theeblaadjes.”  
Over een belastingadviseur de het bedrijf doorlichtte en direct wist wat er mankeerde.
Het bureau moest een halve ton extra belasting betalen. 
Wat ze natuurlijk bijna niet overleefden
Elke aflevering een cliffhanger. Er zijn er nog 26 ofzo. 

Vanavond ga ik weer kijken. En dan samen met Maarten op de bank.
Om weg te zijn uit de realiteit van lockdowns en avondklok.

De derde golf komt er weer aan, dat hoorde ik ook tussen door. Want ik keek ook naar het kamerdebat.
En dan wordt niet het nieuwe model van Volkswagen bedoeld.

Al heel lang realiseer ik mij dat het hebben van een online business ongeloof belangrijk is. 
En nu des te meer. Met alle golfen en lockdowns, die al lang niet meer zo ‘intelligent’ zijn maar steeds bruter en grover worden.  

Maar ja, hoe doe je dat, meer online invloed? 
Het is soms een hele puzzel. 
Uiteraard wil je meer bezoekers krijgen op je website. Heb je de lekkerste advertenties nodig. Wil je posts op Linkedin hebben die veel mensen lezen en aanzetten tot interactie. 
Bezoek je online netwerkmeetings. 
Werk je aan je boek, je pitch, je website, en filmpjes.

Maar de belangrijkste vraag is natuurlijk:
Door welke teksten wordt al deze communicatie overtuigender en ga je meer verkopen?

Het is een ontdekkingstocht die al een aantal jaren bij mij aan de gang is. En die nooit stopt. 
Alles heeft woorden nodig. In den beginne was het woord… 

Copywriting gaat helemaal niet over goed of netjes schrijven, als je dat soms denkt. Op de juiste plek een komma zetten ofzo. Al is dat fijn en behulpzaam. Het interesseert mij eigenlijk helemaal niet zo, de juiste interpunctie. 

Copywriting gaat over het onderbewuste. Kennis van de psychologie van de mens en dat lekker omzetten in fijne taal. Psycholinguïstiek vond ik toen ik begon met studeren al een van de intrigerendste vakken. 

Wat werkt en wat werkt niet? En uiteraard is de juiste keuze van woorden een klein puzzelstukje Zoals je een fijne taart in elkaar zet. Met de juiste hoeveelheden meel, boter en suiker. Te veel van het een of ander, en het is niet te vreten.  Daarom heb je recepten. 

Ik geef je Copywriterecepten.  Elke week. Lekker praktisch, met een beetje theorie en veel praktijk. En dan samen aan de slag. Anders bak je toch weer hetzelfde… 

Je weet mijn programma gaat 19 februari van start. Een heel jaar lang elke vrijdag aan de slag met jouw communicatie. (Op een paar vakanties na natuurlijk).
De link om je op te geven vind je hier: SHAKER®Intropgrogramma.
Schrijf je hier in…. 

Ik bied je de mogelijkheid om 6 weken lang te proeven van mijn SHAKER®methode, een introprogramma. Elke week een recept en één keer meedoen met mijn online copywritestudio. 

Meedoen met het SHAKER®-jaarprogramma is nog beter natuurlijk. 
Stuur mij een mailtje op info@lidwienjansen.nl als je vragen hebt of mee wil doen. 

Het gratis SHAKER®-recept vraag je hier aan: http://lidwienjansen.nl/shakermethode.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *