Welke deal kan ik maken en is die gast wel te vertrouwen?

Bloed. We kunnen er niet tegen.Toch keek ik de afgelopen dagen, samen met mijn man Maarten naar ‘Undercover’. Een Nederlandse serie op Netflix, over de drugslaboratoria in Brabant voor de pillenslikkers in deze wereld. 

We kijken niet alleen omdat Elise Schaap zo’n verrukkelijk dom gangsterliefje speelt.
Schaterlachend liggen we op de bank.
Ik probeer wat Brabants te spreken, zo naast Maarten op de bank, maar dat lukt mij niet. 
‘Met je blote velleke in de sauna.”

We kijken ook omdat de Brabantse zware jongens zo volkomen rücksichtslos zijn.
“Dat je zo kan doen!?!?!”
Vast onze zwarte kant die wij niet onder ogen willen zien. 

Maarten ik proberen altijd superbeschaafd te doen. Dat zijn we ook natuurlijk.
De ballast van beschaving, heb ik het daar al niet eerder over gehad?
Je zal er maar last van hebben. 

Mijn hele leven heb ik mijn ogen uit gekeken naar mensen die het spel om de knikkers keihard spelen.
Ik heb eens gewerkt bij een Amsterdamse modeketen, een bijbaantje. Een hele chique. Een familiebedrijf. De eigenaresse was volkomen op geld gefocust, de omzet per dag, dat was wat telde en voor de rest kon je wieberen. Ik sidderde als ze binnenkwam om haar filialen te inspecteren. De maffiabaas herself.

“Wat heb ik eraan?” is de vraag die continu speelt bij de mensen in Undercover. 
‘Welke deal kan ik maken, en is die gast wel te vertrouwen?”

Wij mensen denken dat elke minuut, elke seconde misschien wel? 
In de klompenmaffia in Brabant ligt het alleen wat meer aan de oppervlakte.

Over dat vertrouwen, tja, dat moet je ‘voelen’. De rechterhand van de opperboss in Undercover gaat op zijn intuïtie af. We hebben de serie nog niet uitgekeken, maar hij voelt aan zijn water dat er iets loos is en probeert zijn baas te beschermen. Dat gaat helemaal mis natuurlijk. De stille is al lang onder hen.

Jij weet ondertussen wel of ik te vertrouwen ben. Dat heeft je intuïtie al lang tegen je gefluisterd. 

Daarom de hamvraag: wat heb je er aan als je een boek schrijft?  
Komt-ie:

  • Je wilt je kop boven het maaiveld uitsteken. Met een boek kom je makkelijker binnen dan met een stapel visitekaartjes. Of een paar blogs of social posts.
  • Je kan het niet aanzien dat concurrenten met een slechter boek dan jij zou kunnen maken, goed scoren. 
  • Je wilt dat verhaal wat je zo lang in je hoofd hebt, nu eindelijk eens omzetten in harde pegels. 
  • Je wilt  jouw dienst ‘productiseren’ zoals dat zo lelijk heet. Zodat je meer geld kan verdienen.
  • Je wilt een businessmodel koppelen aan je boek en dienst. 

Als je ook maar één van bovenstaande dingen wilt, doe dan mee aan mijn gratis online webinar woensdag waarin ik je vertel wat je allemaal met een boek kunt doen. En hoe schrijven elke dag een feestje wordt. 

Klik maar even hier. Geen klik die je hoort in Undercover en waar je van onder de bank gaat liggen. Maar een lekker fijn klikje dat jou verder brengt. 

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gratis

strategiesessie

Een hekel aan netwerken?
Terwijl je weet dat het belangrijk is…
Boek een gratis strategiesessie en laat geen goud meer liggen in je netwerk.

Talk To Us & We’ll Talk To You!