Weer 1000 ballen door de plomp met verkeerde copywriting

“En weet je wel hoeveel lucifers ik daar ook van kon kopen?”
Mijn vader zei het toen hij in 1974 met een stereo- installatie de huiskamer binnen kwam zeilen. Het ding was niet alleen oerlelijk volgens mijn moeder, maar ze vond dat het geld beter besteed  kon worden.
“Van dat geld hadden we ook….. ” 
Nu ja, vul maar in. 
De grootste ruzie kregen ze. 

Investeren is niet erg als het wat oplevert. 
Mijn vader trok graag de knip in het vooruitzicht geweldige muziek in stereo te horen. Heel hipperdepip in de jaren zeventig. Een stereo, die hadden de buren nog niet! 
Mijn moeder zag alleen een enorm sta- in-de- weg. De woonkamer volledig gedetoneerd door zo’n joekel van een apparaat.

(Dat laatste heb ik overigens nog steeds met Maarten. Onze supersonische designbox staat ter reparatie bij een mannetje. Ik hoop dat hij er nog lang staat.) 

Als je investeert wil je weten wat het je oplevert. 
Ben je ondernemer en heb je een ‘geweldige copywriter’ ingehuurd voor je site, je blog, je mails, dan zie je naadloos gegoten teksten voor je. Een zorg minder! 
Maar de realiteit is dat je vaak met een tekst zit opgescheept die het net niet is. 
Weer 1000 euro door de plomp.

Hoeveel lucifers had je daar wel niet voor kunnen kopen? 

Je gaat zelf wat sleutelen en voor je het weet heb je verschrikkelijke meukreclametaal die niets doet voor je bedrijf.
Of je schrijft tekst na tekst, je bent zelf reuze geïnspireerd, maar omzet ho maar. 

De juiste woorden kiezen is een vaardigheid die elke ondernemer nodig heeft. Niet alleen voor je mails. Maar ook voor je blogs, je presentaties, je pitch. 
Het is allemachtig essentieel. 

Het enige wat ontbreekt in aan het aan elkaar rijgen van die woorden zijn de recepten, de overtuigingstechnieken, de psychologie van het vertellen. 
Het is niet zo moeilijk, het is een kwestie van slim zijn. 
Het gaat er vooral om dat je wat sprookjes over wat je over schrijven hebt geleerd, achter je laat. 

Online zijn weinig ondernemers een succes. 
De meesten zijn al blij als 5 procent van de bezoekers echt iets koopt.
Terwijl een gemiddelde boekhandel gemakkelijk 25 procent haalt. 
Zelfs bij boekhandel de Kleine Tovenaar hier op een dorpspleintje aan de rand van Roermond.

Ik vroeg hoe Corona is geweest. 
Ze hadden een supergoed jaar. 
En dat verbaast mij niet. 
Deze boekhandel doet ook hele leuke dingen.  
Terras buiten, lekkere koffie, mooi uitgestalde tafels. Zonder poeha. Je kunt de hele dag op de kranten blijven lezen. Wat de mensen dan ook doen. 
Het is een soort samenkomstplek voor de luitjes uit het dorp hier. 

De eigenaresse van De Kleine Tovenaar kent haar pappenheimers. Houdt verhalen. Verstaat haar vak. Weet wat ze tegen wie moet zeggen. En ze luistert. 

Ik kwam laatst vlak voor sluitingstijd aanrennen. Helemaal nieuw in Roermond. Ze dacht dat ik wat wilde rondkijken en wilde al zeggen dat ze ging sluiten. Geen kijkers meer! 
Terwijl ik altijd op een drafje bestelde boeken ophaal en nooit rondkijk. 
Als ze mij nu ziet binnenkomen grijpt ze direct naar de reserveringenplank en vraagt ondertussen of het boek van vorige week echt zo goed was als ik dacht.

Ze bouwt een band.

Online kun jij dat ook. Als je weet hoe dat werkt. 
Het is echt niet heel moeilijk. 

Jij weet als ondernemer precies wat je wilt. Je kent jouw bedrijf en jouw klanten het beste van allemaal.  
En dan die teksten. Van die geweldige copywriter die je is aanbevolen. 
Die het net niet zijn.
Terwijl het je wel 1000 ballen heeft gekost. 

Weet je wel hoeveel lucifers je daar voor had kunnen kopen?

12 oktober om 10 uur geef ik een gratis webinar. 
Klik hier: 
https://schrijfpaleis.lidwienjansen.nl/emailmarketing/

Omdat het de eerste keer is dat ik hiermee online ga, doe ik iets speciaals. 
Onder de deelnemers van het webinar verloot ik een waardebon goed voor het herschrijven van jouw 5 meest belabberde mails of blogs. 
En als je nog nooit gemaild of geblogd hebt, ga ik voor je aan de slag. 

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gratis

strategiesessie

Een hekel aan netwerken?
Terwijl je weet dat het belangrijk is…
Boek een gratis strategiesessie en laat geen goud meer liggen in je netwerk.

Talk To Us & We’ll Talk To You!