DE SHAKER®methode van
LIDWIEN JANSEN


COPYWRITING ONDERNEMERS MET LEF

Worden je mails en blogs niet gelezen?
Heb je moeite met het vinden van goede content?
Wil je nieuwsbrieven die 10 keer zo vaak gelezen worden? Wil je fijne leads en klanten?
Ik heb een
gratis copywriterecept voor je. Met woorden die klanten aantrekken. En woorden die afstoten.
Check 't direct!

GEEF MIJ HET GRATIS COPYWRITERECEPT ! 

9 redenen om het ánders te doen

  • Omdat je wel een nieuwsbrief hebt, en ook je relaties wel mailt zo nu en dan. Misschien wel vaker. En wat post op socials. Maar daar weinig of nul respons op krijgt en het beter wil doen.
  • Omdat je loze verkooppraatjes zat bent. Maar ook wel snapt dat, als je het echt goed aanpakt, je goud te pakken hebt. Maar je wil weten hoe je dicht bij jezelf kunt blijven.
  • Omdat je eigenlijk geen idee hebt hóe, maar wél wil opvallen met teksten in al het online geweld. En je met je mails ook direct een lekkere blog hebt.
  • Omdat je misschien wel schrijft enzo maar niet weet hoe je het kunt volhouden, op een fijne manier. Omdat je gewoon geen tijd hebt.
  • Omdat je zelf een godsgruwelijke hekel hebt aan die teksten met veel geblaat en weinig wol die je voorbij ziet komen. Maar wel wilt weten hoe je dat op een goede manier aanpakt. Een manier die jouw klanten snappen. Uiteraard een slimme manier.
  • Omdat je verhalen wil vertellen om anderen te inspireren.
  • Omdat je begrijpt dat het slim is om op te vallen maar niet wil dat het je bakken met tijd en dus geld gaat kosten.
  • Omdat je nog niets doet met woorden die winnen maar wél wil beginnen.
  • Omdat je snapt dat slim online persoonlijk contact veel klanten - en nieuwe klanten- veel winst oplevert.
 GEEF MIJ HET  GRATIS COPYWRITERECEPT! 

HOE WERKT DE SHAKER®?

Heel eenvoudig.
Elke week krijg je een SHAKER®-copywriterecept.
Eenvoudig en concreet. Lekker praktisch. Met een beetje theorie.

Elke week gaan we een uur online samen aan de slag in de online copywritestudio.
Samen. Met andere ondernemers.
Ik help je. Ik sta je bij. Ik denk met je mee.
De opname stuur ik je als je er niet bij kan zijn.

En twee keer per jaar een VIP-middag. Als je daar behoefte aan hebt.

Alles In jouw tempo.

GEEF MIJ HET GRATIS SHAKER® COPYWRITERECEPT 

Elke week is het weer een feestje om in de online copywrite studio te zijn. Ik krijg zoveel input en ideeën van Lidwien. De Copywriterecepten zelf zijn ook heel fijn om te lezen. Het is echt niet voor beginners alleen, ik ben al 20 jaar ondernemer. ik haal er zoveel uit.
Ben heel blij!

José Glas Deken, www.joseglas.nl, High End Corporate Fashion



GA IN DIE SOEP SLAAN!

Ik was de jongste thuis en mijn broers zijn opgegroeid tijdens de Vietnamoorlog. Het ging thuis altijd over politiek. Maar ik kwam er niet tussen, om iets te zeggen.
Op een dag heb ik op zondagavond in de soep geslagen. In de tomatensoep, en geroepen: "Ik wil ook wat zeggen!" Tomatensoep over de nieuwe stropdas van mijn vader. Toen werd ik naar boven gestuurd. Huilen! Daarna ben ik heel braaf geworden. Ik heb mijn mond gehouden. Dat heb ik jarenlang volgehouden. Totdat ik een van de beste copywriters van Nederland tegenkwam. Ik stuurde nooit nieuwsbrieven. Daarna ben ik heel vaak gaan mailen. Ik moest altijd erg om de mails van mijn coach lachen. "Aha, maar nou kan ik eindelijk eens een keer mijn eigen geluid laten horen. "
Want als copywriter heb ik al zoveel geschreven voor anderen en dan moest ik me altijd inhouden en keurig zijn. Bij grote bedrijven werden mijn stukken soms helemaal omgegooid, als de directeur het had laten lezen aan zijn vrouw. Ik heb mijn pittigheid terug. Het werd tijd dat ik mijn eigen geluid laat horen. Mijn visie mag er zijn. Dat is mijn passie voor jou! Laat het zien! Ga in die soep slaan dan! Je bent toch geen grasspriet? 
Mensen zijn soms hun hele leven braaf, dat begint al op de kleuterschool. Voor je het weet ga je als ondernemer braaf mee met de stroom. Maar heb je dan ook echt geleefd? Het leven is ontzettend kort. Doe er iets mee. Laat je eigen geluid horen. Wees uitgesproken. Zodat je mensen krijgt die voor je zijn en mensen die tegen zijn. Dat is veel beter dan een of ander glad verkoopverhaal.

Teksten die triggeren volgens de SHAKER®methode

Goede copywriting gaat niet over schrijven zoals je vroeger op school hebt geleerd.  Het was nuttig voor je eindexamen. En voor het Groot Dictee der Nederlandse taal. 
Ik werk volgens de principes van de SHAKER methode.
En dat ontdekken de klanten met wie ik werk.

Ontwikkeld op basis van mijn ervaring en tienduizend cursussen die ik heb gevolgd van de beste mensen ter wereld.

GOEDE COPYWRITING:

VERLEIDT

Goede copywriting maakt gebruik van het slim toepassen van gedragspsychologie. Het creëren van verlangens. Wij mensen hebben allemaal een paar universele basisverlangens waar goede copywriting gebruik van maakt.

maakt gebruik van
HET ONBEWUSTE

In het onderbewuste maken we keuzes. Ons verstand doet pas achteraf een duit in het zakje. Het is belangrijk daar gebruik van te maken. (En nee, dat is niet onethisch, dat is slim, als je jouw fantastische dienst of product wil verkopen)

AMUSEERT

We willen entertained worden. Zeker nu in Coronatijd. De teksten die uitleggen halen het niet bij teksten die amuseren. Logisch toch? De onderwijzer verdient ook minder dan de entertainer.


Ik ben nu al 
fan van je. 
Leuk, leuk, leuk!

Oscar Kneppers ​
Founder @origenone (2020) @rockstart (2010) @bright (2005) @emerce (1998) ​

IK WIL JE SHAKER®COPYWRITERECEPT

DE SHAKER®-METHODE

De SHAKER®-methode heb ik ontwikkeld op basis van mijn tientallen jaren ervaring en talloze cursussen die ik heb gevolgd van de beste mensen ter wereld. Nederlanders en Amerikanen.
Ik heb het beste er uit gehaald en in een methode gegoten.
Met mijn saus en visie. Zodat jij er profijt van hebt.

Ik heb het vastgelegd in COPYWRITE-recepten.
Recepten die elke ondernemer kan toepassen.

Elke week krijg je een wekelijks recept.
Waar we samen mee online aan de slag gaan.
Met een tekst die zo goed is...

Net alsof je een prof copywriter hebt ingehuurd.

01

SCHERP

De meeste mails zijn zo droog als gort. Of zijn het andere uiterste:supercommercieel. 
9 van de 10 belanden daarom in de prullenbak of worden niet eens geopend. De SHAKER®-methode daagt je uit in je teksten een visie te laten zien. Heel concreet, pittig en zonder vaagtaal of conceptuele vergezichten. Maar lekker pittig en scherp.

02

HUMOR
We willen allemaal geamuseerd worden. Maar niet iedereen is een standup comedian. En over wat geestig is verschillen gelukkig echt de meningen.
De SHAKER®-methode laat je ontdekken hoe je je eigen stem kunt laten horen. Want scherp is leuk, alleen met humor werkt het.

03

ACTIE
Teksten hebben energie en actie nodig zodat je klanten en leads in beweging komen. Gaan kopen. Omzet genereren. Copywriting zonder actie is zinloze copywriting. De SHAKER® methode laat je ontdekken hoe je teksten schrijft die verkopen zonder te verkopen. Schudt op en zet klanten in beweging .

04

KLANTEN
De SHAKER®-methode draait om jouw klanten. En jouw aanbod. Dat een oplossing biedt voor jouw klanten. Vanuit het perspectief van jouw klanten. Zonder vaagtaal of verkooppraat. Hoe bereik je klanten zodat dat ze misschien wel levenslang klant bij je worden?

05

ENERGIE
Een lezer proeft de 'excitement'. Mails met vaart, met een wauw-gevoel. Dàt wil je laten ervaren in het hoofd van je klanten.
Met de SHAKER®-methode schroef je het energieniveau van je mails, blog, social post en websites omhoog. Maak je extreem persoonlijke mails. Zodat je opvalt.

06

RESULTATEN
Resultaat is waar het om draait. Mails die 10 keer zo vaak gelezen worden. Je omzet vervijfvoudigen. Soms in één keer. Door een perfect videoscript. En soms wat langer, omdat klanten je nog moeten leren kennen. Know, like, trust, het is een proces, maar met de juiste teksten die ráken door het scherm heen, gaat dat lukken. SHAKER® draait om resultaat. Want geheid dat er een moment komt dat klanten gaan kopen.

WAT LEVERT HET OP?

certificate

NIEUWSBRIEVEN
die 10 keer zo vaak gelezen worden

De meeste nieuwsbrieven hebben een te lage openingsrate. Zijn te flauw, te vaag en te vlak. Inwisselbaar. Ze zouden net zo goed ook door je concurrent geschreven kunnen zijn. Met de SHAKER®-methode worden je nieuwsbrieven 10 keer zo vaak geopend en gelezen. Omdat je jezelf laat zien. De vent is de tent en de vrouw is wauw. Dat werk.

handshake-heart

LEADS EN KLANTEN, die blijven en terugkeren

Omzet. Klanten.
Die levenslang blijven. Die terugkeren.
Die fan van je zijn.

Die je aanbevelen in hun netwerk. Die van je gaan houden.

Een fijne schare fans. Die weten waar jij voor staat. Die weten waar voor ze jou kunnen inhuren.

floorplan

AANDACHT
door opvallende communicatie

Opvallen. `
Teksten die je klanten doen opwippen van de stoel. Die je communicatie liken en delen. Een wenkbrauwtje leuk doen fronsen soms misschien.
Door het onderwerp en de manier waarop je schrijft. Omdat jij jezelf laat zien en je je laat kennen.

ribbon

ZICHTBAARHEID
door je niet meer te verstoppen

Grotere zichtbaarheid. Op socials.
In groepen die er voor jou toe doen.
Bij mensen die er voor jou toe doen en waar jij een verschil maakt.
Ze zorgen voor succes in je business. En ook voor persoonlijk succes. Want het is fijn om jezelf te laten zien.
Je bent toch geen inwisselbaar grassprietje?

IK WIL JE GRATIS SHAKER® COPYWRITERECEPT 

"Vaak werd ik getriggerd door Lidwien's haar scherpe manier van communiceren, soms op het randje, en altijd met humor. Een tijd lang schreef ze stukjes op Facebook en daar moest ik dan hartelijk om lachen. Dus zoek ik op zoek was naar een copywriter voor mijn website dacht ik: wie schrijft er nu leuk, luchtig en krachtig? Lidwien dus!

Annetje Suorsa, Coach,Teamcoach, Leiderschapscoach, Teamontwikkeling

Lidwien denkt en kijkt niet alleen mee. Maar laat je zien hoe jij jezelf je kracht kan gebruiken in wat je wilt bereiken. Ze zet je een spiegel voor bij hetgeen jij denkt nodig te hebben. Eerlijk, professioneel, niet alleen geblaat, je ziet resultaat! En, niet geheel onbelangrijk, naast serieus zijn, is haar positiviteit en vrolijk karakter heel fijn om mee te werken.

Saïda Ahdour, Auteur van 'Ik wil geen keuze maken'

“Een tekst die binnenkomt. Beeldend, verhalen en mèt de nodige pit en flair. Lidwien kruipt in jouw persoonlijkheid, in jouw product en in jouw bedrijf.
Scherpzinnig, ieder woord gericht en to the point. In mijn geval: 'Geen plamuur maar zichtbaarheid!" Voor herhaling vatbaar. Dank je wel Lidwien.



Gigi Bowmer,
Zichtbaar On & Offline. Persoonlijk Make-Up Advies en Training voor Ambitieuze Vrouwen.

"Ik lees met ontzettend veel plezier jouw mails. Erg leuke verhalen en heerlijk om te lezen. Al die gedachten die zijsprongetjes maken, heel herkenbaar. En er zit lijn in, megaknap! Je bent een heel goede communicator.”

Anneke van den Berg, Master(Kinder)therapeut i.o.

Weet je dat je een van mijn favoriete auteurs bent? 
Je boek ken ik niet maar je korte stukkies wel. 
Klasse weer deze.”​


Ellen van den Haak
Senior communications manager Involve


“Het dagelijks inboxbombardement aan nieuwsbrieven, gratis-boeken, aanbiedingen en ander gewenst of ongewenste infobesitas, met de deleteknop al klaar voor de start tot… die éne andere spijker-op-zijn-kop-maling van Lidwien Jansen. Doe  doét je lezen. Niet te saai, niet te lang, modern, bij de tijd, met humor en intelligent creatief.”

Josette van den Berg
(Integral certified counselor
)

Ontmoet Lidwien

Eigenaar van Lidwien Jansen Communicatie.
Waar ik organisaties help met heldere communicatie en slimmer communiceren dan je concurrent.
Het juiste verhaal voor jouw doelgroep. En waarin ik je begeleid met media, je zichtbaarheid en bereik op social media, crisisscommunicatie, presentatie, het verbeteren van je website en het vergroten van je netwerk.

Ik schrijf mijn hele leven. Blogs. Boeken. Speeches. Magazines. Al sinds ik een jaar of tien was.
Toen noemde ik het 'werkstukjes'. Ze overleven elke verhuizing.
Net als
het briefje van een hoofdredacteur dat ik "schreef als Carmiggelt."
En die van een hoofdredacteur in Zeeland die mij graag aannam.

De school voor uitgeverij lonkte. Maar ik ging Nederlands studeren. En Geschiedenis van de Pers Propaganda en Openbare mening aan de Universiteit van Amsterdam.

Mijn hele leven heb ik in communicatie gewerkt: magazines opgezet, bladen geredigeerd, eindredactie gevoerd, perscontacten gedaan, websites opgezet en naams- en identiteitstrajecten met veel plezier en succes begeleid.
Van technische bedrijven tot overheidsorganisaties en van retail tot start ups.
En geschreven wat jan en alleman wilde.
Terwijl het zo belangrijk is om je eigen geluid te laten horen.

Mijn hoogtepunten:

  • Jongste hoofdredacteur ooit in een gigantisch mannenbedrijf. Alwaar ik als 30-jarige gelijk een calamiteit met veel pers en camera's op een zondagmiddag in mijn uppie in goede banen moest leiden
  • 4 naams- en identiteitstrajecten begeleid
  • Managementsoap voor www.managementsite.nl over het kantoorleven in 12 delen.
  • Publicatie 'start stopping now' een boek over een nieuwe methode om te stoppen met roken.
  • Vertaling en uitgave van Nederlandse vertaling van ‘3 laws of performance’, managementboek nummer 1 op bestsellerlijst Amazon, 2009. (www.threelawsofperformance.com)
  • 2 ondernemers die ik succesvol heb begeleid met hun boek.
    Met mooie publiciteit voor hen in het Algemeen Dagblad en Vrouw van de Telegraaf.
  • Online boekprogramma voor ondernemers die aan de slag willen met hun boek en businessmodel: 4 boeken verschijnen in 2021.
  • Oprichter van de Facebookgroep '20.000 vrouwen zijn het wachten beu' dat druk moest zetten op een uitvoeringsmaatregel van de minister van Sociale Zaken. Met succes en veel free publicity, waaronder mijn optreden bij EenVandaag.
  • Co-founder van SMPL-international, een startup die het gezonde verstand terug in onze voeding wil brengen.
  • De SHAKER®-methode. Die ik heb ontwikkeld omdat ik zie hoe zelfstandig ondernemers worstelen met hun communicatie. Niet iedereen heeft het budget om voor elk woord een copywriter in te huren. Met de SHAKER®-methode ontdek je hoe je zelf lekker smeuïge teksten maakt voor jouw doelgroep.
IK WIL HET SHAKER®COPYWRITERECEPT.  HET IS GRATIS 

ANDEREN OVER LIDWIEN

"Lidwien is een enorme powervrouw. Ze is altijd bezig met aanscherpen van haar aanbod, ze weet de taal van de doelgroep. Ze is sociaal, betrouwbaar en wil oprecht het beste voor haar klanten. En zoals ik eens grappend tegen haar zei: Lidwien heeft meer ballen dan een voetbalelftal!”

Joella van der Boom​​
Personal Branding Consultant

"Lidwien is gedreven. Actueel, op de hoogte van zaken en alleen goed is goed genoeg. Dan komt er nog een portie humor en zelfspot bij die helpen de zaken te realiseren. Ik geniet altijd van de manier waarop ze schrijft en vertelt. Levendig en zinnig. To the point."​

Marieke van der Sluis
Loss and transition coach

De mails die je voor mij schreef om mijn bestaande klanten uit te nodigen voor mijn Profit Workshops, waren top. Toen ik het zelf deed had ik nauwelijks respons maar met jouw teksten zat mijn workshop in mum van tijd vol. Ik kijk uit naar mijn nieuwe site en emailcampagne die je voor mij gaat doen."

Eric Plantema
Accountant en Profit First Expert

Ik heb zo weinig tijd voor zoveel dingen. Dus ik neem me steeds voor om jou te negeren.
Maar het lukt niet.
De titels trekken me erin. Soms kan ik me nog een uurtje inhouden.
Maar zoals deze… tja… ik ging nu de computer uitzetten. Zit ik toch weer te lezen. En ik had mezelf nog wel opdracht gegeven om me uit te schrijven bij je 😊

Meta Groot Antink, marketeer

Voor je verder klikt, even dit...

01

Waarom traditioneel te werk gaan, je niet helpt.

Die maandelijkse nieuwsbrief van je, met de gortdroge verkoop informatie, wordt die nog een beetje lekker gelezen? Levert het wat op?
En dan dat #bedrijfsfilmpje, dat filmpje dat de lading dekt van je bedrijf.
Handen vol geld heeft het gekost heeft. Maar best wel saai. En al weer verouderd.
Of je #blog waarin je je klant verveelt met al je #features en #voordelen. 
Dat ben jij toch zeker niet?
Nee toch? Of wel? 
Het is allemaal keurig netjes.Goed gem akt. Professioneel.
Maar wel erg zoals het hoort. Erg klassiek en traditioneel.
Maar je raakt het hart niet van je publiek. Ze gaan liever Netflixen dan jouw #nieuwsbrief lezen of je saaie video bekijken.
Traditioneel en orthodox te werkt gaan, is zonde van je geld.

02

Waarom iedereen 'gewoon' kan schrijven

Gewoon schrijven is nog niet zo gewoon. Ik schrijf al mijn hele leven. En aan loze woorden, heb ik een hekel aan. Het "ik maak je dromen waar' en "het stuk zelfconceptie-verheldering waardoor het ik beeld een 'stuk beter wordt gepercipieerd." Of een klant die aandacht vraagt voor een "werkgerelateerd probleem." 
Ik ben er allergisch voor geworden. En de meeste lezers ook.  
Het is marketing bullshit, de 13- in-een-dozijnpraat. 

Ik zal je dan ook behoeden hiervoor en je uitdagen zo concreet en simpel mogelijk zaken neer te pennen. 
Op een leuke manier uiteraard. Praktisch. 
Woorden die raken, daar gaat het om. 
Die je doen lachen. Of ontroeren. 
Dat is allemaal niet zo heel ingewikkeld. 

"Ja Lidwien jij hebt makkelijk praten" hoor ik je zeggen.
"Jij schrijft al je hele leven". 
Ja dat is zo, maar ik heb het ook geleerd. 
Eigenaardigheidjes. Leuke dingen. Die jij ook simpelweg kunt toepassen.
Met mijn methode. Je kunt het ontdekken. En het is nog leuk ook.

03

Waarom je niet met mij moet werken als...

Je kop niet boven het maaiveld uit wil steken.
Je altijd veilig aan de overkant wil raken.
Je de controle niet wil verliezen. Je wil blijven doen wat je concurrent ook doet. Je niet uitgedaagd durft te worden. Kortom, je wilt blijven doen wat je doet.

Ik schrijf alléén voor ZZP'er,  MKB'ers en startups.
Omdat jij als zelfstandig ondernemer het meeste lef hebt. Je het zout der aarde bent.
Ondernemers zoals jij laten de economie draaien. Je zorgt voor vernieuwing. Je niets op een ander afschuift en risico neemt. Ik hou ervan!
Ik schrijf alleen voor je als je het lef hebt om het net ff ánders te doen. Slimmer.

MEER BUSINESS MET BETERE COPYWRITING

MET DE SHAKER®methode

GEEF MIJ HET  SHAKER®COPYWRITERECEPT
het is gratis (maar goud waard) 

Alleen als je meer omzet wilt met je nieuwsbrieven, je blogs, je posts en andere communicatie.