Rechtstreeks communiceren met je publiek, zonder het tolhuisje van Mark Zuckenberg

Toen ik hoorde dat je een naaimachine uit elkaar moest halen, dacht ik “bekijk het maar”. 
Ik vulde het aanmeldformulier niet eens meer in. 
Ik heb het over de Mr. Koetsierschool, de HTS voor de confectie-industrie.

Ik ging Nederlands en geschiedenis van de pers studeren. 

Nog steeds kan ik geen pak yoghurt gewoon open maken, laat staan een naaimachine. 
Dat ik überhaupt deze mail aan je schrijf, is omdat ik knip en kopieer. 
Meer kan ik niet met techniek. 

Tot groot verdriet van Maarten. 
Die mijn schreeuwen om hulp altijd consequent eerst 10 minuten negeert. 
En dan van beneden roept: “kijk eerst zelf even.”
Of: “heb je ‘m al aan en uit gezet?” 
Nog erger.

De ondernemers die ik begeleid hebben soms net zoveel weerstand tegen teksten, als ik tegen techniek. Ik snap je weerstand heel goed.

“Waar moet je het in godsnaam over hebben? “
“Hoe schrijf je het zó dat mensen het lezen?”
“Ja, ik schrijf een nieuwsbrief, maar het kost zoveel tijd”
“En wat bereik ik er precies mee?”

Gisteren las ik dat grote artiesten Facebook en Instagram mijden en hun eigen platform bouwen. 
Omdat ze hun aankondigingen voor hun concerten pas in de Facebook-tijdlijn zien verschijnen als ze advertentieruimte hebben ingekocht. 

Het wordt gewoon steeds moeilijker en duurder om volgers te bereiken. 
Niet alleen voor artiesten. 
Met een social mediabericht bereik je tegenwoordig nog maar 2 à 3% van je volgers. 
Als je de rest ook wil bereiken zal je moeten dokken. 
Kassa voor Insta en Facebook. 

Rechtstreeks communiceren met je publiek, zonder het tolhuisje van Mark Zuckenberg, heet emailmarketing. 
Ik vertel het al een tijdje. Maar soms hoor je het gewoon niet… 
Met je eigen emailmarketingkanaal bereik je je eigen schare fans.  
Voor je nieuwsbrief of dagelijkse of wekelijkse mail. 
Zonder financieel gegijzeld te worden door Facebook en Insta.

Als je nog verder wilt, bouw je je eigen platform. Zoals grote merken hebben gedaan. Maarten heeft het gedaan, met SMPL.international, en is voorbereid voor de toekomst.
En ik heb het gedaan voor een andere business. 

Grote bedrijven doen het ook, eigen platforms. Met veel financieel geweld natuurlijk. 
‘All things Hair, van Unilever of ‘Home Made Simple’ van Procter & Gamble.
Ook ‘Lush’ verwijderde alle Britse accounts van Facebook ,Twitter en Instagram om voortaan zonder omwegen met trouwe klanten te kunnen praten. 

Het is niet meer dan logisch dat je aan de slag gaat met je eigen platform. Met je eigen klanten. 

En dat kan ook zonder een grote portemonnee.  

Ik vertel je graag hoe je rechtstreeks je fans kunt bereiken.
En daar fijne Triggerende Teksten op kan zetten. 

Het is echt niet moeilijk. 
Mij is het zelfs gelukt, ik die nooit een pak yoghurt bij de opening open krijg. 

Luister woensdag 2 december mee.  
10 uur. Geef je hier op: 
https://lidwienjansen.nl/meer-business-met-betere-copywriting

Het duurt anderhalf uur.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *