Pasen: de verrijzenis van jouw mails en omzet

Ik moest mijn bord met spinazie ervoor haastig opzijschuiven, want was het bijna weer vergeten: mijn debattraining! Waarin ik “het probleem dat ik wilde oplossen met 3 type argumenten moest onderbouwen”. Hetzelfde gebeurde in een toets argumenteren van mijn dochter. “Of ik even mee wilde kijken?” Alles moest goed en redelijk opgebouwd zijn. “De 5 stappen van het argumentatieschema.” Dat werk. 
Is een emotioneel argument ook een argument? 
En overtuig je mensen door alleen een beroep te doen op de ratio? 

De meeste emails doe ik in twee bakken:Bak 1 voor mails die uitsluitend een beroep doen op het verstand. Bak 2 voor mails die de emoties botvieren (De Hallelujah Wauw Kijk Wat Ik Nu Ontdekt Heb!”)
Even over de eerste bak, veruit de grootste. Dat zijn de mails die mij uitleggen ‘waarom een hydraterende facemist belangrijk is.’ (..)Het herstelt de vochtbalans en de natuurlijke barrièrre van de huid. De basis van de huidverzorging. Het brengt de huid weer in balans, kalmeert, geeft een hydratieinjectie(!) en zorgt voor een betere opname van de verzorgingsproducten.”
Ah juistem, ik trek nu direct mijn portemonnee en geef 38 euro uit… 
Want mijn huid in balans, ik snap het helemaal. 
Of deze: “Met mensen met een burnout, stress, paniekaanvallen, duizelingen dagelijks gedurende lange tijd soms al jaren, doorloop ik een traject van gemiddeld 7 sessies.” Oef, een traject, 7 sessies. Gemiddeld dan. Nog aangevuld met een lijst van ellendige zaken, conceptueel beschreven. Waarna “de veelzijdigheid van hypnose” onder mijn aandacht wordt gebracht, te zamen met wat ingewikkeld Reality Transformation System, omdat er soms ook nog iets anders nodig is… 
Sorry mensen ik haak af. Een mens heeft maar een beperkt voorstellingsvermogen.
Eén probleem. Een paar simpele verlangens. Een verlangen naar veiligheid en zekerheid. Een hogere status, de beste willen zijn. En het meester ergens in willen zijn. De drie universele basisverlangens van de mens.
Maak het niet te ingewikkeld. Te verstandig en afstandelijk. 
Ik gun je de wereld met goede copywriting. 


Klik hier als je mee wilt doen met mijn Intro Shaker®Copywritetraining. Hij begint 9 april. 
Na Pasen. De verrijzenis van Christus. Misschien ook de verrijzenis van jouw mails en omzet.
Klik hier. 
http://lidwienjansen.nl/shakermethode-introprogramma

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *