Je hebt als ZZP’er zo’n gigantisch groot voordeel. En je nut het niet uit.

Onze dochter is in Maastricht gaan ‘shoppen’ voor Sinterklaas. 
Ik heb haar gevraagd of ze de grote ketens wil vermijden. 
Die verdienen toch wel genoeg. 

Ik ben echt niet een heel fanatieke wereldverbeteraar, maar als ik kijk naar het MKB in de steden, dan bloedt mijn hart. 

Gisteren had ik desondanks -een mens is een idioot krankzinnig wezen- toch in de Zara app een jas aangeklikt. Met 40% korting vanaf 23 uur. 

Bewuste vrouw doet domme dingen. 
Dat werk. 

Ik heb geen winterjas nodig. 
Mijn oude heeft alleen wat nieuwe knopen nodig. 

Dat is even een zoektochtje, want een jas met verschillende soorten knopen, dat is zó armoedig. 
Volgens mijn moeder dan, die al 26 jaar geleden is overleden.
Sommige dingen blijf je horen… 

Maar het was zó verleidelijk. 
De jas had ik al twee keer gepast in de winkel. En twee keer terug gehangen. 
Ik kan mij soms echt heel goed beheersen. 

Gisteren om 23:20 uur dacht ik ‘o ja, de jas’. 
Snel de app open. 
Hij was toen al uitverkocht. 
Evenals andere spulletjes die ik stiekem op het online verlanglijstje had gezet. 

Urengtie creëren werkt. Nu of nooit. 

Jij, als ZZP’er en MKB’er kan het ook. 
En toch doe je het niet.
Blijf je schrijven ‘”neem vrijblijvend contact met mij op.” 
Of “bestel nu.”
Ja, dikke doei waarom?

Verleiden gaat in stappen. 
De meeste ondernemers doen heel oneerbare voorstellen. 
Met woorden die klanten wegjagen. 

Maar, en nu komt het….. jij als ZZP’er hebt een gigantisch groot voordeel ten opzichte van corporates. 
Je kunt extreem persoonlijk zijn. 

De corporates zouden er een moord voor doen als ze het konden. 
Maar die kennen hun klanten helemaal niet.  
Ze doen alsof. De Kwantum die jou kent? Hahaha.

Er zijn nog maar weinig zelfstandig ondernemers die gebruik maken van dit grote voordeel.

Toegegeven, je zult soms iets los moeten laten, iets van ‘hoe het heurt’. 
Het verkeerde etiquetteboek van emailmarketing. 

Als je los laat krijg je er veel voor terug.  
Een deelnemer aan mijn online copywriteprogramma had opeens het tienvoudige aan reacties… 

Ze had een prachtige persoonlijke, grappige mail klaar liggen.
Al een paar weken. 
Pas vorige week om een uur of elf ‘s avonds dacht ze  “kan mij het bommen, ik doe het gewoon.” 
En ze klikte op de verzendknop.
En kreeg meer reacties dan ze had durven denken. 

De corporates kunnen niet persoonlijk zijn. 
Jij wel.

En dan is er nóg een geheim waar de corporates heel goed gebruik van maken, maar jij niet. 
Best een groot geheim. Een puur copywritegeheim.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf nog niet voldoende heb uitgenut. 
Het was een beetje blinde vlek. 

De afgelopen week heb ik mij echt voor de kop geslagen. 
Hoe het kon dat ik dat in vredesnaam over het hoofd heb kunnen zien? 
Want het was bijzonder vreemd. 

Best zo dat ik heel kwaad op mijzelf werd. 
En ik niet de leukste hier thuis was.

Voor anderen is het makkelijker om te zien, dan voor jezelf. 
Schoenmakers lopen soms op de slechtste schoenen, dat werk. 

Ik ben het nu als de sodemieter aan het verhelpen. 
Een klusje, niet groot, maar wel even wat uurtjes werk, een middagje.

Ik ga je woensdag vertellen wat dat is. 
Aanstaande woensdag, 2 december om 10 uur. 

Ik geef dit webinar dit jaar alléén woensdag nog. 
Dan is het over en uit dit jaar.

Alleen voor ondernemers zonder koudwatervrees.
Die denken ‘”kan mij het bommen, ik doe het gewoon.”
Ondernemers die denken :”Ik wil omzet.”
“Ik wil een nieuwsbrief die gelezen wordt.” 

Voor Ondernemers die hun copywritersvaardigheden willen vergroten. 
En geen geld hebben een professional in te huren. 

Woensdag dus  Vlak voor Sinterklaas, wat wij hier thuis vieren.  
Ook voor jou heb ik woensdag een Sinterklaascadeau. 

Zorg dat je schoentje klaar staat. Dan stop ik er iets fijns in. 

Klik hier om je schoen klaar te zetten: 
https://lidwienjansen.nl/meer-business-met-betere-copywriting

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *