Ik moest een beetje huilen toen hij dood ging…

De Icecream mix, bloembollen. Ik geef ze straks aan mijn schoonmoeder. 
Ze is vandaag 84 jaar  geworden. Met de prachtigste tuin zo’n beetje van heel Roermond.

Dar doet ze ook alles voor. Ze zat in het bestuur van de Nederlandse Rozenvereniging

De dames en heren van de Rozenvereniging hebben elk kwartaal een Rozenbulletin. 
Waar vind je nog een ‘bulletin’?
Het eerste stamt uit 1972. Daarvoor hadden ze stencils. 

En uiteraard wisselen ze ook internationaal kennis uit over De Roos.
Met de ‘Newsletter of the Federation of Rose Societes’.
En hebben ze congressen elk jaar, vaak op prachtige kastelen. 
Met maar één doel: het bevorderen van de liefde voor rozen. 

Ik zie direct een Engelse detective voor mij. 
Met een paar chique doden onder de rozenstruik. 
Onder de ‘Rich Red of Tess of the d’Urbervilles’. 
Of desnoods de ordinaire Cherry Lady.

En dan inspector Morse die onderzoek komt doen. 
Ik moest een beetje huilen toen hij dood ging. 

Je kunt zeggen dat mijn schoonmoeder expert is geworden. 

Het enige wat ik weet is dat je een roos boven een soort ‘knoopje’ moet snoeien. 
Daarom bloeide de rozen ook niet. 
Of heel gek, ergens boven de schutting kwam een eenzaam geurende roos te voorschijn. 

De buren hadden er meer profijt van dan wij. 
Zaten we naar een kale stam te kijken. Met doornen.

Mijn schoonmoeder heeft er jaren over gedaan om rozenexpert te worden. 
Van de saaie nieuwbouwtuin in de jaren zestig naar het lusthof dat het nu is geworden.
Een pergola met uitbundige bloeiende wijnranken alsof je in Zuid-Frankrijk zit. 

Jouw posts en nieuwsbrieven lijken een beetje hoe ik met rozen omga. 
Een kaal stammetje. Met soms een paar mooie geurende rozen boven de schutting. 
Of een toevallig scheutje op ooghoogte. 

Soms doe je wat. En soms ook niet. 
Je vergeet je klanten. Als de roos in de winter. 
Je laat hem aan zijn eenzame lot over. 
Vergeet dat-ie het koud heeft in de winter. 
Dat je zijn kwetsbare worteltjes moet bedekken tegen de kou.

Je doet steeds hetzelfde. De roos zomaar ergens snoeien. 
Je hebt een nieuwsbrief, met wat saaie routinematige teksten. 
Je doet eigenlijk maar wat. 

Hij sterft in de knop. 

Nog steeds zijn mensen best onder de indruk van je roos, je product of dienst.
Hij ís ook geweldig. Daarom juist ben ik nogal gepassioneerd.
Omdat je iets fantastisch te bieden hebt.

Meer aandacht voor je lieve roos, je klant. 
Met lieve woordjes. Grappige woordjes. 
Woorden die doen kopen. 
Cruciaal nu de Keiharde Koronawinter voor de deur staat.
En je klanten wil hebben die uit de ramen hangen, uitkijkend naar jou.

Woensdag 11 november, 10 uur.

Webinar ‘meer business met betere copywriting’ 
https://schrijfpaleis.lidwienjansen.nl/meer-business-met-betere-copywriting/

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *