Ik drink ook op het proletariaat!

Op een avond wilde een souschef in een toprestaurant twee citroentaartjes opdienen. Het waren de laatste twee. Ze waren klaar om uit te serveren toen de souschef plotseling een van de taartjes uit zijn hand liet glippen. 
Het krokante taartje lag half op het bord en half op het keukenblad. 
De chef kwam er aan en zei “kijk nu eens goed.”
“Dit is een prachtig plaatje.” 

Hij stelde voor om het andere taartje ook kapot te slaan en de twee gebroken taartjes op te dienen. Ze doopten het nieuwe gerecht “Oeps.”

Dat laatste is natuurlijk geniaal. 
Creatief met situaties omgaan en daar ook nog lekker normaal over doen met taal. 
Creativiteit wordt wel eens de belangrijkste vaardigheid van de eenentwintigste eeuw genoemd. Ik zie een robot nog niet zo snel grapjes maken, of jij wel? 

Humor en geestig zijn breekt het ijs in communicatie. Wat kwinkslagen hier en daar werkt. Jammer dat corporates het nog niet zien in hun communicatie met hun medewerkers, hun stakeholders als het gaat over strategie, visie, nieuwe producten. 
Het wordt allemaal met een Serieusheid gebracht waarbij je in slaap valt. 

Gisteren zag ik ‘Into the Storm’ op Netflix. Over Churchill in en na de Tweede Wereldoorlog. Heerlijk om te zien, vooral de vrouw van Churchill. Had ik maar eentiende procent van haar geduld en het elegant omgaan met netelige situaties. 

Bij een diner met Stalin werd geproost op alles en iedereen. 
En toen hoorde je plots Churchill zeggen: “Ik drink ook op het proletariaat!” 
Het brak het ijs tussen Stalin en Churchill. 

Het ijs breken met je leads en klanten online, ik raad het je aan.  
Ik help je graag je boodschap vanuit een ander perspectief te vertellen. Zodat mensen een lach om de mond krijgen, al is het maar een vage glimlach. 

Het is onderdeel van mijn copywriteprogramma SHAKER, dat 15 februari van start gaat. 

Voor jou heb ik alvast een gratis recept. Over woorden die aantrekken. En woorden die afstoten. 

Ik hoorde van een klant dat mijn recepten ook fijn en grappig geschreven zijn. 
Een mooi compliment. 
Want elke week een saai hoofdstuk in de mail en studeren? 
Dat woord alleen al geeft stress en gedoe. 
En dat is het laatste wat ik je aan wil doen.

Wél meer klanten met betere copywriting. Vraag mijn gratis copywriterecept aan op info@lidwienjansen.nl. Doe het nu maar even.

Lidwien 

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *