Hoe zit het met jouw ‘stem’? Of doe je gewoon wat je concurrent ook doet?

Bonnekederbie?”
En dan zo lekker zangerig en snel uitgesproken.  

Ze zeggen het hier bij de bakker. En ze bedoelen of ik het bonnetje erbij wil hebben. 
Het klinkt niet zo scherp, maar zacht en lief. 

Op de fiets naar huis herhaal ik het nog een paar keer. 
Omdat ik het zo heerlijk grappig en vriendelijk vind klinken.

Ik zeg het vaak, als ik iets doe. 
Of ik nu een kopje koffie inschenk of een stapel pannenkoeken op tafel zet.
“Bonnekederbie”?
Alle vriendjes en vriendinnetjes van onze kinderen uit Bloemendaal en Haarlem, die hier in de Kerstvakantie waren, maak ik er ook heerlijk aan het lachen mee.

De bakker antwoorden doe ik overigens in het Nederlands. Maar de winkel verlaat ik al wel met”hoijè.”Het ‘Dààg’  of ‘ Fijne dag’ kan echt niet meer. 

Ik ga zo naar Amsterdam. En dan vragen ze vast hoe het is in het verre Zuiden. 
Alsof ik geëmigreerd ben. De verwaand kosmopolitische visie van de Randstedeling houdt kennelijk op bij de Ring. 
(Grapje mensen, niet beledigd zijn) 

De stem van een regio leren kennen is leuk. 
Net zoals de stem van je klanten. 
En.. nog veel belangrijker, je eigen stem!

Dát is wat ik bedoel als ik zeg dat zoveel mails elkaar allemaal naäpen. 
Mails die geen eigen stem hebben. 

Net kreeg ik weer een superenthousiast millennialmailtje in mijn mailbox. 
Het overenthousiaste nu-aan-de-slag type, waar er 73 van zijn. 
Ook ondernemers van 50 slaan die toon tegenwoordig aan..
Je voelt dat het niet matcht. 

Dat bedoel ik nu met MailMeuk. 
Allemaal hetzelfde. Allemaal dezelfde call tot action. 
En allemaal direct in de prullenbak. 

Heb jij je eigen stem al ontdekt? 
Je eigen geluid? 
Of schrijf je nog posts en mails die lijken op je concurrent? 

Het is de dood in de pot. Je onderscheidt je er niet mee. 

Medio februari lanceer ik mijn nieuwe Copywriteprogramma. 
Als je meedoet krijg je elke week op donderdag een Copywriterecept. 
En op vrijdagochtend gaan we daar online mee aan de slag. Samen teksten maken. 

Ik ben er al mee begonnen in oktober vorig jaar, een Bètaversie. 
Dit jaar ga ik er volledig full swing mee aan de slag. 

Omdat ik het zo leuk vind om ondernemers hun eigen stem te laten ontdekken.
Omdat ik je graag een duwtje geef om het lekkerder, smeuiïger te doen, meer ‘eigen’. 
Omdat ik wil dat je mails geopend worden. Niet 1 op de 10. Maar 4 op de 10 of hoger. 
Omdat ik vind dat je moet stoppen met content dumpen en moet starten met high level content. 
In jouw eigen taal en met joúw stem. 
Jouw toon. Je eigen toon.

Ik ga naar Amsterdam. 
Ik zal mijn andere stem opzetten daar. Mijn andere repertoire. Weer keurig goedendag zeggen.
Een fijne cartoontekenaar uit Maastricht haalt mij zo op. 

Wie in juli had gezegd dat ik met een Maastrichtse cartoontekenaar vanuit Roermond naar Amsterdam zou gaan, om te werken voor een Amsterdams blad, zou ik voor gek hebben verklaard. 
Of zoals Forrest Gump zei:
Life is full of surprises; you never know what will happen next.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *