Hoe je een voorbeeld kunt nemen aan ex-Fox hoofdredacteur Roger Ailes en meer omzet maakt

Dik, lelijk en aan het schreeuwen. Roger Ailes, de weggestuurde hoofdredacteur van Fox News in The Loudest Voice. 
Er blijft weinig heel aan de man. 

Ik verbaas mij erover waarom vrouwen alles deden voor een baantje bij ‘de televisie’? 
Kennelijk wilde ze part of the gang zijn en is roem verslavend… 

Nieuwsruimtes zijn natuurlijk enorm indrukwekkend. 
Ik ben een paar keer rondgeleid op de NOS-televisieredactie en op redacties van kranten. 
Als je van wat adrenaline houdt, en ‘bovenop’ het nieuws zit en supernieuwsgierig bent zoals ik, vind je dat fijn. 
Dat je elke prijs wil betalen om erbij te horen, is voor mij onbegrijpelijk. 

In het zwart-wit verhaal van The Loudest Voice (nog te zien op NPO-plus) viel één ding mij heel goed op.
Iets moois aan Roger Alles. 
Iets benijdenswaardigs. 

Roger Alles heeft namelijk ‘een agenda’, zoals dat zo mooi heet. 
Hij weet waar hij het voor doet. En hij is standvastig. 
De ‘uitrol’ van die agenda is onverbiddelijk. 
En alles moet er voor wijken. 

Veel ondernemers die ik ken, hebben niet echt een agenda. 
Voor volgend jaar en het jaar daarop. 

Het betekent echt niet dat je harder hoeft te gaan schreeuwen, zoals Roger Ailes. 
Alsjeblieft niet.   

Maar het betekent wel zachtjes lieve woorden in de oren van je klanten fluisteren. 
Op een slimme manier, met wat consistentie en een helder aanbod. 

En daar schort het vaak aan. 
Ondernemers maken geen plan. Schrijven maar wat. 
Hebben geen idee wat ze nu weer onder de aandacht moeten brengen. 

Welk aanbod dan? En hoe?  

Terwijl je expert bent en zoveel weet! 
Ik hoor zo vaak ondernemers zeggen: 
“Maar moet ik dát dan gaan delen? Dat is toch niet interessant!”

Ja, wel! Als je erbovenop zit, dan zie je niet dat je goud in handen hebt. 
Dat dat wat voor jou normaal is, voor je klanten helemaal niet normaal is. 
Dat ze smachten naar jouw leuke kennis, ervaringen en weetjes. 
Jouw verhalen. 

Ik daag je uit om je goud te delen. 
Een jaar lang. Heel 2021 en deze laatste maanden van het jaar. 

Omdat je als ondernemer soms een lange aanloop nodig hebt om de horde te nemen. 
De horde van digitale verleiding met je klant. 
Je doet het niet in een keer zomaar anders, is mijn ervaring. 

Gisteren deelde ik een inzicht met mijn deelnemers van mijn Copywriterecepten-studio. Van een pizzabakker. Een voorbeeld uit ‘Digitale Verleiding’ van Prof. Maurits Kaptein. 
Het ging over de pizzatest en dat wij mensen verlies háten. 
Sterker nog, we willen liever dat we niets verliezen dan dat we winnen…

Maurits vertelt over een pizzeria waarin twee type pizza’s worden getest:

  • Pizza 1 Je krijg een pizza die je heerlijk kunt beleggen. Elk ingrediënt kost je 50 cent extra. Bovenop de basisprijs van 3,50 per pizza. 
  • Pizza 2: je kiest complete pizza’s vanaf 10 euro. Voor elk ingrediënt dat je niet wilt, betaal je 50 cent minder. 

Welke werd het meest verkocht denk je?

Pizza 2 gaf de meeste omzet. 
Omdat elke keer als je iets van de pizza af zou halen, dat een verlies is. 
Dat gevoel willen we vermijden. Koste wat het kost. 

Hoe pas je dat nu toe op je bedrijf? 
Jouw product? 
Jouw dienst? 

Door ten eerste onverbiddelijk te zijn als Roger Alles
(Dat blijft wel het enige wat je overneemt, ok?)

Door te luisteren naar mijn webinar woensdag waaru=un je ontdekt hoe je je aanbod aanscherpt en hoe je het aanbiedt. 
Met emotie en verhalen enzo. 
Want alleen dát onthouden wij mensen. 

Ik heb een speciaal aanbod voor je woensdag. 
Uiteraard. Want het is einde van het jaar. Tijd om even terug te blikken en vooral vooruit te blikken.

Je krijgt van mij een speciale aanbieding voor deelname aan de online Copywritestudio. 
Een heel jaar lang. Elke vrijdag. 

Net zo lang tot je het snapt en je niet zomaar wat door de digitale brievenbus smijt. 
Die je geld kosten en niet zoveel opleveren. 

Want als je wat vastgeroest zit aan jouw manier van schrijven, of helemaal niet schrijft, of angst hebt dan heb je tijd nodig. 
En mijn strakke, lieve, gepassioneerde hand die je graag verder brengt. 

Woensdag 18 november om 10 uur.

Klik hier: https://schrijfpaleis.lidwienjansen.nl/meer-business-met-betere-copywriting/

Het duurt anderhalf uur. 

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *