Gelukkig had ik ook geen verwachtingen van hem…

Als je vrouwen eraan herinnert dat ze vrouw zijn, verwachten ze slechter te presteren op een wiskundetoets. En presteren ze ook daadwerkelijk slechter. 

Ik hoef alleen maar aan mijn wiskundedocent te denken. Ik heb hem drie jaar achter elkaar gehad. Elk jaar hoopte ik dat ik van de man verlost zou zijn en die ándere docent zou krijgen. Die leek mij nog wel te pruimen.
Ik zie hem zo voor me, maar heb zijn naam effectief uit mijn geheugen gewist. Een niet zo’n grote tengere man, met een metalen montuur en zijn haar heel glad over zijn schedel gevouwen. Van dat Ivo Niehe haar. Nog niet geverfd. Donkerblond, waar zijn glanzende wiskundeschedeltje onder vandaan scheen.

Hij had totaal geen verwachtingen van mij wat wiskunde betreft. 
Ik gelukkig ook niet van hem. 
Dus dat scheelde weer:) 

Verwachtingen verbeteren of verslechteren onze activiteit. 
Ze zijn belangrijk. 

Branding wekt verwachtingen. Daarom kopen wij geen ‘vlees’ of ‘bier’. 
Maar plakken we er een fijne naam op. 
We halen meer genot uit het drinken van een échte Coca-Cola dan die van de Lidl. 

Een merk bouwen is nog niet zo simpel. Godzijdank is dat niet mijn specialiteit, hoewel ik wel langs de zijlijn mee mag kijken met Maarten die een merk aan het bouwen is.

Het gedoe met merken enzo heeft mij er wel toe aangezet mijn copywritingprogramma een naam te geven. Anders ben ik ook maar een van de vele copywriters. 
Lidwien Jansen die zo leuk voor je schrijft.
Ja, koekoek. 

Ik heb nagedacht over mijn ‘Waaaaii’ en wat mij onderscheidt van andere copywriters. 
Mijn methode heb ik SHAKER® genoemd, omdat het gaat over lekker scherp met humor, mensen in actie actie zetten. Want l’art pour l’art, dat is niet zo mijn ding. 

Voor de hoogste vorm van zelfexpressie ga je een roman schrijven ofzo. 
De Joost Zwagermannen en Conny Palmens van deze wereld.
Waar ik ooit overigens nog een semester mee heb gestudeerd. Taalbeheersing.
Nog steeds ben ik in mijn nopjes dat ik toen het grootste compliment kreeg van de docent bij wie ik een referaat dat ik moest houden. Over afasie, verder weer ik er niets meer van. 
“Je spreekt als Garmt Stuiveling.”  Zoek maar even op wie dat is.
Dat heeft Connie Palmen toch maar mooi mee gekregen:)

Helaas was ik zo blue als de pest. 
Dus heeft het jaren geduurd voordat ik er iets mee ging doen. 
Ik raad elke twintiger tijdens een studie een coach aan.  

Maar goed, schrijven moét ergens toe leiden. 
Naar klanten en resultaat. 
En dat ‘scherp’ ja, dat kan alleen met humor. Anders word je een zuurpruim, een klaagbeest. 
Een Georgette Hoogendoorn, een actrice die altijd in de boekhandel kwam waar ik een zaterdagbaantje had. 
Dan klaagde ze altijd dat het zo enorm winderig was op Ibiza.
Terwijl ik op mijn fietsje terug ging naar mijn studentenkamertje had ik erg te doen met Georgette. 
Dat soort types. Dat wil je niet zijn. 

SHAKER® dus, om de boel lekker op te schudden. De geest wakker te maken. Voorbij de vanillevla in de mailbox. 

De website van de SHAKER®methode is af. Kijk maar even. Daar vraag je ook mijn gratis SHAKER®copywriterecept aan. Doe dat maar nu. 

Vrijdag 19 februari start mijn jaarprogramma met het SHAKER®progrogramma. 
En heb je de mogelijkheid om 6 weken lang te proeven, elke week een recept en een keer meedoen met mijn online copywritestudio. Daar vertel ik volgende keer over. 

Want ik ken mijn pappenheimers, soms wil je eerst een lekker stukje kaas proeven voordat je zegt “doet u maar een kilootje van deze kaasboer.”  

Vraag nu eerst dat recept maar aan. Een heerlijk lekker blokje kaas. 
En lees dan ook even de testimonials. 
http://lidwienjansen.nl/shakermethode

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *