Ga je dat vreselijke wondje op haar knie bekijken?

Ik gooi net twee dikke catalogi bij het oud papier. De een 192 pagina’s dik. De ander boven de 200. 
Pagina’s en pagina’s mooie houten stalen deuren.
Deuren die op staal lijken, maar van hout zijn,
Omdat wij volgend jaar weer gaan verhuizen en dan de kunststof deuren, die echt kunststof zijn, graag zouden willen vervangen door zo’n hipperdepip stalen deur. 
Maar niet echt staal, want die is te kostbaar. 
Snap je het nog? Ja mensen het leven is ingewikkeld. 

Er zat nog een mooie brief bij van de commercieel directeur. Dat we hem altijd mochten bellen. 

Ik was overvoerd. Ik kon ‘mijn deur’ niet vinden. 
Een simpel houten stalen deurtje dat je zo in de sponning kan hangen van een nieuwbouwhuis. 
Dat had de aannemer gezegd, dat we vooral even moesten kijken bij firma X, die zulke goede oplossingen had. 

Mijn ‘pijn’ kon ik niet vinden in de catalogus.
In plaats daarvan ging het honderden pagina’s over breedte, hoogte, diepte en afdeklagen.
Je interieur helemaal af maken met architraven, facetprofielen, MDF panelen, MDF toplagen,   Inclusief slotgatfrezing of zonder. Met taatsscharnier of zonder. En de verschillen tussen de slimserie en de ultraslimserie. 

Met een QR code werd een poging gedaan om mij te verleiden. 
“Bekijk de sfeerfilm van de Essence-serie.” 

Hetgeen ik nooit ga doen, want ik ben een lui wezen. 
Ik wil een instant oplossing voor de pijn die ik voel. 

Cor Hospes zegt het zo leuk in zijn nieuwste boek ‘ De power van een contentplatform’ (dat al sinds de vakantie in huis is, maar waar ik door onze verhuizing nu pas in begin te lezen):

“Wat doe je als je dochter van twee jaar plots valt en begint te huilen? Dan laat je haar niet schreiend op de grond liggen, hoop ik. Nee, dan til je haar op. Dan ga je haar met lieve woordjes troosten. Dan ga je dat vreselijke wondje op haar knie bekijken en doe je daar een dikke kus en een vrolijke pleister op. Je bevestigt haar pijn. Als je haar pijn zou negeren, haar huilend laat liggen, begin ze nog harder te brullen en te drenzen.”

Zo werkt het ook met je publiek. Als je hun pijn niet erkent, zal die enkel verergeren. Zullen ze ieder ander verhaal dat je hen vertelt, niet willen horen. Omdat ze enkel oor hebben voor hun pijn. Ze willen een pleister. Ze willen aandacht. Ze willen dat kusje misschien ook nog. Ze willen zich begrepen, erkend en gehoord voelen.”

De deurenfabrikant gooit mij twee keer 30 centimeter dikke catalogi in de bus.
En vraagt of ik de pleister zelf wil plakken.. 
Of ik zelf even in de grote verbandtrommel wil zoeken.  

Ik ben een kleuter als het om deuren gaat, dat snapt hij nog niet. 
Zelfs Maarten, toch altijd van de details en gadgets, gooide het ding bij de oude kranten. 

Boehoe, ik kan wel janken! De aannemer zei nog dat het makkelijk was. 

Nu heeft de deurenfabrikant één voordeel: hij is vooralsnog de enige, voorzover ik weet, die houten deuren op stalen kan doen laten lijken. Dus waarschijnlijk komen wij bij hem terug. 
Als de Gamma of Praxis of wie dan ook niet ondertussen iets soortgelijks komen. 

Jij hebt vast concurrentie. Monopolisten zijn er niet veel in deze wereld. 
Dan kom je niet weg met wat specificaties van je product. 
Het roepen dat je zo’n mooie oplossing hebt. 

Dan ben je de marktkoopman die de godganse dag roept: 
“TWEE DOZEN AARBEIEN, 5 EURO!”

Nu denk je misschien dat ik overdrijf. 
Dat jij best wel de pijn van je klant beschrijft. En ook kent. 

Het drama van de kleuter – je klant- begrijpen is iets wat je niet zo maar moet onderschatten. Anders gaat hij harder brullen. 

Welke woordjes gebruik jij om jouw klant te troosten? 

Morgen geef ik het webinar ‘meer business met betere copywriting’ opnieuw.  
En laat ik je ontdekken wat je met die pijn van je klant kan. In je mail, je website, je blog en je social media. 

Alvast één troost: een volleerd copywriter hoef je niet te worden. 
Maar wel net iets beter dan je concurrent. 

Een paar lieve kalmerende woordjes meer en je omzet gaat de lucht in. 
Je krijgt ze van mij als je meedoet met mijn webinar morgen. 

Geef je hier op: https://schrijfpaleis.lidwienjansen.nl/meer-business-met-betere-copywriting/
Morgen van 10 tot half twaalf. Helemaal gratis. 

Groet, Lidwien 

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gratis

strategiesessie

Een hekel aan netwerken?
Terwijl je weet dat het belangrijk is…
Boek een gratis strategiesessie en laat geen goud meer liggen in je netwerk.

Talk To Us & We’ll Talk To You!