Ga in die soep slaan dan!

Ik was de jongste thuis en mijn broers zijn opgegroeid tijdens de Vietnamoorlog. Het ging thuis altijd over politiek. Maar ik kwam er niet tussen, om iets te zeggen. Op een dag heb ik op zondagavond in de soep geslagen. In de tomatensoep, en geroepen: Ik wil ook wat zeggen! Tomatensoep over de nieuwe stropdas van mijn vader. Toen werd ik naar boven gestuurd. Huilen! Daarna ben ik heel braaf geworden. Ik heb mijn mond gehouden. Dat heb ik jarenlang volgehouden. 

Totdat ik een van de beste copywriters van Nederland tegenkwam. 

Ik stuurde nooit nieuwsbrieven. Daarna ben ik heel vaak gaan mailen.

Ik moest altijd erg om zijn mails lachen. “Aha, maar nou kan ik eindelijk eens een keer mijn eigen geluid laten horen. “
Want als copywriter heb ik al zoveel geschreven voor anderen en dan moest ik me altijd inhouden en keurig zijn. Bij grote bedrijven werden mijn stukken soms helemaal omgegooid, als de directeur het had laten lezen aan zijn vrouw.

Ik heb mijn pittigheid terug. Het werd tijd dat ik mijn eigen geluid laat horen. Mijn visie mag er zijn. Dat is mijn passie voor mijn klanten, die ook ondernemers zijn. Laat het zien! Ga in die soep slaan dan! 

Je bent toch geen grasspriet? 
Mensen zijn soms hun hele leven braaf, dat begint al op de kleuterschool. Voor je het weet ga je als ondernemer braaf mee met de stroom. Maar heb je dan ook echt geleefd? Het leven is ontzettend kort. Doe er iets mee. Laat je eigen geluid horen! 

Een klant heeft me net een opdracht hebt gegeven om voor het hele jaar e-mails voor haar te gaan schrijven. Op de Lidwien-manier. Ik noem het de SHAKER®methode. Voor een andere klant schrijf ik nu haar teksten op LinkedIn. Haar eigen teksten hadden nul respons. En nu hebben ze opeens 1.500 views en 60 reacties of zo. Ze schreef ontzettend saai, ze zit in de medische sector en ze wist niet waar ze over moest schrijven. 
Ik heb ook 3 weken lang e-mails geschreven voor de sharefunding-lancering van het bedrijf van mijn man , die verkoopt plantmineralen. Ik ben zijn co-founder. 

Mijn coach zei: Netflix kan een inspiratiebron zijn. Toen zag ik die serie over Madam C.J. Walker, de eerste zwarte vrouwelijke miljonair. Daar heb ik een mail over geschreven en die vonden mensen ontzettend leuk. 
We kregen bijvoorbeeld meteen reactie van een van de bekendste investeerders in startups.

In het begin heb ik Maarten echt moeten overtuigen. De vrouw van zijn beste vriend was beledigd dat wij op die manier schreven. Dat was echt een heel slecht idee. Het was niet leuk dat mensen dicht bij ons in het begin dachten dat we knettergek waren geworden.

We hebben toch doorgezet en we hebben al meer dan 24.000 euro sharefunding opgehaald.(niet te verwarren met crowdfunding…:)
Mede door de LinkedIn-artikelen die Maarten schreef op basis van mijn tips. We kregen onder andere reacties van investeerders die we helemaal niet kenden die zeiden: Dit ziet er zo gaaf uit, dit gaan we doen.

We zijn ontzettend uitgesproken geweest. Zodat je mensen krijgt die voor je zijn en mensen die tegen zijn.
Dat is veel beter dan een of ander glad verkoopverhaal.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *