Free publicity? Een van mijn geheimen…

Op het Waterlooplein, toen ik een jaar of twintig was, zag ik hele familiefotoalbums liggen. Zomaar, alle foto’s van een familie op een rommelmarkt. 

Ik vond het heel treurig. 
Maar tegelijkertijd ook heel relativerend. 

Mijn ouders hadden een archief. De brieven aan tante Marijke, stomerij Palthe, een boze brief aan huisarts Bakker, koopovereenkomsten en huwelijksaankondigingen, dankbetuigingen, en spaarbankboekjes: het zat allemaal in ordners mooi opgeborgen. 

En we hebben het allemaal weggedaan. 
Op een paar leuke briefjes na. 

Iets nalaten?
Een boek misschien?
Wie kent de grote meesters van vroeger nog? 

Waar het mij om gaat is met plezier mijn business uitbouwen en geld verdienen. 
Om iets na te laten aan onze kinderen. Net als mijn ouders. 
Wel met een hoger doel uiteraard. 
Want geld voor het geld, tja, dat is wel armoedig. 

Ik hoop dat je weet waar je ‘het’ voor doet. Waar je voor leeft. 
Het wordt echt een contemplatief decembermailtje merk ik:) 

Maar graag wel onafhankelijk van het overheidsinfusen als Tozo of Bozo of Loko. 
Geen idee hoe ze allemaal heten. 

En onafhankelijk van live ontmoetingen. 
Onafhankelijk van betaalde platforms. 
Onafhankelijk van bedrijven waar je een account hebt, de netwerkmarketingbedrijven die zomaar stoppen of hun betaalmodel aanpassen. In jouw nadeel. 

Mijn klanten leren mij online kennen. 
Mijn ideale klanten welteverstaan. 
En als ze me aardig vinden, dan volgen ze me een tijdje.
Dan bouw ik vertrouwen op.
En komt er een moment dat ze van me kopen.
Geheid.

Dáárom is emailmarketing zo belangrijk. 
(En dan niet zomaar een mailtje een keer in de zoveel tijd.)

December gebruik ik om mijn aanbod en ‘branding’ ‘aan te scherpen’. 
Ik lanceer het in januari. Supergaaf en aantrekkelijk. 
Je krijgt het hier als eerste te horen. 
Juist als je van 2021 een jaar wil maken dat je onafhankelijk wilt gaat zijn van welke TOZO,  zou ik er even bij blijven.

Wil je ondertussen sparren met mij over je aanbod. Je emailmarketing?
En hoe je dat het beste presenteert?
Onder de kerstboom maak ik graag ruimte voor mijn beste fans. 
Moet je wel snel zijn. Want mijn agenda loopt vol. 

Onder andere met een gaaf interview voor de pagina Vrouw in de Telegraaf voor een auteur die ik begeleid. De meest gelezen krant van Nederland.

Het verkrijgen van free publicity is een van de geheimen die ik deel met mijn auteurs en ondernemers die ik begeleid. Ik heb eerder pagina’s in zaterdagkranten weten vol te krijgen, ook voor mijzelf. 

Ik heb jarenlang perscontacten gedaan voor grote bedrijven. 
Maar doe het liever voor jou, zelfstandig ondernemer, omdat die grote ondernemingen toch wel de aandacht krijgen. 

Ondernemers zien niet vaak ‘het nieuws’ waar ze op zitten. 
Of denken dat iets nieuws is wat geen nieuws is. 
Ik ben een echte nieuwsjager en zie het goud wat jij niet ziet en weet de wegen binnen de journalistiek. 

Je mag mij altijd even appen, ik denk graag met je mee. Want extra gratis publiciteit kunnen we allemaal gebruiken. 

Tot later! 

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *