Een mix van Harvard, Disnyeland en een Boeddhistisch klooster

Een mix van Harvard University, een Boeddistisch klooster en Disneyland. 
“Where you can be amazed.”

Het is de school van onze zoon, 13 jaar. Een school waar ze stoppen met lesgeven, maar alles kunnen ontdekken wat ze willen. 
Zonder roosters, zonder boeken, zonder leeftijdsgroepen en zonder vakken. 

Opa en Oma moeten ff wennen. 

Ik stel ze gerust, want de leerlingen halen gewoon hun VBMO, HAVO, VWO of Gymnasium diploma. Al jaren 100% slaagt elke leerling. 
Want natúúrlijk komt er een moment dat het handig is om wiskunde te beheersen of iets van geschiedenis te weten. 
Je moet als (groot) ouder wel wat geduld hebben. 

Deze school is een van de redenen dat we vanuit Bloemendaal al deze zomer zijn verhuisd naar Roermond. Met het betere Linkedincontactwerk hebben we hem kunnen laten instromen in de brugklas. Die niet zo heet daar uiteraard. 
Want een jaartje later, ja, dan zit je vastgeroest in het systeem en zul je door de gehaktmolen moeten van het reguliere onderwijs. 

Ontdekken. Verwondering. Nieuwsgierigheid. En ondertussen leren. Zonder het te noemen. 

Mensen hebben een broertje dood aan leren. 
Het is een van de beroerdste woorden op websites en mailings: je jaagt je klanten er direct mee in de gordijnen. 

Maar mensen willen wel ontwikkelen. 
Ontdekken. Dat zit er nu eenmaal in. 
Of je moet een afgestompt stukje hout zijn dat het beste vaart bij de routine van de broodtrommel. 

Ik ben afgelopen week gevraagd voor een offerte voor twee websites. 
Je mag raden welke woorden nu nog op de site staan? 
Juistem. 
Leren. 
En nog wat andere woorden waarmee je klanten wegjaagt. 

De containerbegrippen. 
“Het stuk zelfconceptieverheldering waardoor het ik-beeld een stuk positiever gewaardeerd wordt.” 
Ik hoorde hem dertig jaar geleden, en ben hem nooit vergeten. Dat werk. 

Niemand houdt van saai en gaap. En toch, zodra je achter een schermpje gaat zitten, ga je in de gaapstand. Ga je serieus en zakelijk schrijven. 
Gooi je je persoonlijkheid in de la. 
Want stel je voor, misschien vinden je lezers je ineens gek. 
Vinden ze dat je raar praat. 
En oh jee, straks stoot je hen nog af! 

Daarom kiezen de meeste bedrijven voor de middenweg. Waarmee ze niemand voor het hoofd stoten. 
Maar ook niemand bereiken.

Ik heb een kennis in communicatie. Ze mailt mij over ‘transitie’ en ‘transformatie’ in de kopregel. Het veel Harvard. Te weinig Disney. 
Die mails open ik niet eens, terwijl ik weet dat ze ontzettend goed is.

En dan het meest verschrikkelijke van al je werk: 95% van wat je schrijft gaat direct de prullenmand in, wordt niet geopend en heeft geen effect. 
95% van je werk doet niets
Al dat serieuze schrijfwerk verdwijnt direct in het Grote Niets.

Ik krijg mails terug waar mensen schrijven:
“Ik heb zo weinig tijd voor zoveel dingen. Dus ik neem me steeds voor om jou te negeren. Maar het lukt niet. De titels trekken me erin. Soms kan ik me nog een uurtje inhouden. Maar zoals deze… tja… ik ging nu de computer uitzetten. Zit ik toch weer te lezen. En ik had mezelf nog wel opdracht gegeven om me uit te schrijven bij je 😊.

Zodirect geef ik weer een webinar  ‘meer business met betere copywriting’ van 10 tot 11:30 uur. Je kunt nog mee doen. Als je durft. 
Harvard & Disney samen. 

Geef je hier op: https://schrijfpaleis.lidwienjansen.nl/meer-business-met-betere-copywriting/

Het is gratis.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gratis

strategiesessie

Een hekel aan netwerken?
Terwijl je weet dat het belangrijk is…
Boek een gratis strategiesessie en laat geen goud meer liggen in je netwerk.

Talk To Us & We’ll Talk To You!