Een gekookt ei in een vuile wasmand

“Hij smaakt als een fruitellasnoepje dat te lang in het knuistje van een kleuter had gezeten”
Ik hoorde een paar wijnkenners over alcoholvrije wijnen. 

Zo’n snoepje in een gekreukeld papiertje, helemaal vastgekleefd aan de binnenkant van het jasje. En er dan uit peuteren en opeten. Niet een bijzonder smakelijk hapje. 

Ik had een broer die de kauwgom van de stoep pulkte. 
Hij is nog steeds gezond. 

“Een gekookt ei in een vuile wasmand” noemde vinoloog Habersma een van de wijntjes. 
Een smaak van oude kranten. Beschimmelde nootjes, beduimeld fruit met smeltplekjes… 

Sommige vinologen zijn uitmuntend in smaken beschrijven. 
Ik interviewde ooit eens een smaakdeskundige en toen moest ik ook al zo hard glimlachen. 

Jarenlang zijn Maarten en ik al geabonneerd op een nieuwsbrief van een wijnhandelaar hier vlakbij Roermond, in Heythuysen. 
Er waren uiteraard genoeg excellente wijnhandelaren in Bloemendaal. 

Want niet alleen is het een van de rijkste gemeentes in Nederland, er wordt ook verschrikkelijk veel gezopen. (Wil je hierom lachen, lees dan vooral  ‘Supergelukkig’ van Tatjana van Zanten. Zij beschreef het bijzonder smakelijk, de gelukkige mensen in Bloemendaal die al om 11 uur aan de drank zitten.)

Zij vertelde mij, toen ik nog in het Bloemendaalse bos liep, dat zij niet meer wordt uitgenodigd op de partijtjes. Ja, als je voor gek wordt gezet? Niemand die ervan houdt. 

Maar wij lieten de wijn dus helemaal uit Heythuysen komen. 
Terwijl wijnhandel Henri Bloem op kruipafstand van ons huis was. 

Waarom deden we dat? 
Omdat het water in de mond liep als we de nieuwsbrief lazen. 
Het aanbod onweerstaanbaar grappig geschreven was.
Omdat hij een echt mens was met een fijn aanbod. 
Omdat wij het hem gunde. 

Wil je ook nieuwsbrieven die 10x keer zo vaak worden gelezen? 
Woorden waar je klanten alles bij horen, zien, ruiken, voelen, proeven?   

Want denk je nu echt dat je mensen raakt met teksten als “praktische en resultaatgerichte oplossingen om uw doelstellingen te realiseren”, uiteraard “met een model dat  zeer effectief is ten behoeve van het vergroten van invloed en beïnvloedbaarheid.”

Woensdagochtend geef ik een webinar hoe je met betere copywriting meer business krijgt.  
21 oktober van 10-11:30 uur. 
Geef je hier op: https://schrijfpaleis.lidwienjansen.nl/meer-business-met-betere-copywriting/

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gratis

strategiesessie

Een hekel aan netwerken?
Terwijl je weet dat het belangrijk is…
Boek een gratis strategiesessie en laat geen goud meer liggen in je netwerk.

Talk To Us & We’ll Talk To You!