Een boek schrijven is veel te gevaarlijk!

“Een boek schrijven is veel te gevaarlijk.” Aldus Grigory Rodchenkov in ‘Icarus’ een Netflix docu die ik afgelopen week zag. Grigory is voormalig directeur van het Russische anti-dopinglaboratorium en de grote klokkenluider in het Russische dopingschandaal bij de Spelen van Sotchi. 

Ik snapte van de docu eigenlijk niet zoveel. Terwijl ik best slim ben:) 

Het begon met een Amerikaanse amateurwielrenner die zich te pletter trainde, maar toch niet in de top 10 kwam. Voor het oog van de camera ging hij van alles inspuiten. Met Grigory als begeleider. 

Icarus heeft in 2018 een Oscar voor ‘beste documentaire’ gewonnen en ontving daarnaast nog zeven awards op allerlei filmfestivals. 
Onbegrijpelijk, want de docu was bijzonder rommelig.

Komt de glorie van de docu juist daarom? Omdat het net echt is? 
Of omdat de docu zulke idiote wendingen nam dat je wel most blijven kijken?  
Of Is het omdat ik Grigory een sympathieke Rus vond waar ik zelf wel een glas wodka mee zou willen drinken? 
Of zou het misschien iets te maken hebben gehad met de sublieme marketing van de docu? 

Grigory Rodchenkov werd gelabeld als “doping mastermind” die een ”diepe inkijk geeft in de wereld van de Russische doping.” 
Goed gezegd van de dames en heren Marketing! 

Niettemin snap ik nog steeds niet hoe de Russische atleten de strenge controles konden ontlopen en wat Grigory’s rol nu precies was en waarom hij met een amateur Amerikaanse wielrenner aan de slag ging. 

Maar door de marketing werd ik nieuwsgierig en heb ik de docu, ondanks de enorm rommelige structuur, uit gekeken. 
Een treurig einde verklap ik je alvast, want niemand weet waar Grigory nu is. 
Ondergedoken, waar hij misschien wel werkt aan een boek dat  “veel te gevaarlijk is”. 

Je weet hoe ik over marketing denk. 
Het is cruciaal als je een boek schrijft en er geld mee wil verdienen. 

Ik geef het recept voor een lekkere structuur en boekcover. Voor jouw marketing. 

Maar het bos insturen met “een heldere uitleg” doe ik niet. 
Ik ben betrokken en denk mee, verdiep mij in je onderwerp en haal boeken uit de bieb over jouw thema. 
Dat komt omdat ik nog heel persoonlijk kan werken met mijn deelnemers. 
Ik het gewoon superfijn vind om er een succes van te maken. Jouw ambitie is mijn ambitie. 

Misschien denk je wel eens over een boek. Gelukkig helemaal niet gevaarlijk in Nederland. 

Woensdag geef ik weer een gratis webinar waarin ik uitleg hoe je dat kan doen. 
Opgeven kan hier.
https://lidwienjansen.nl/online-training-schrijf-publiceer-financier-verkoop-je-boek/

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gratis

strategiesessie

Een hekel aan netwerken?
Terwijl je weet dat het belangrijk is…
Boek een gratis strategiesessie en laat geen goud meer liggen in je netwerk.

Talk To Us & We’ll Talk To You!