De stoepschijters uit Amsterdam-Noord zagen het opeens ook

Amsterdam is ineens een krimpgemeente in plaats van een triomferende stad.  
De stad met spatsies waarin niksnakkers geen huisie konden krijgen onder de 5 ton, is door Corona opeens een wat treurige stad geworden. 

Sinds de uitbraak van Corona nam het inwonertal tot juli met bijna vierduizend af. 
In maart, april, mei  en juni gingen er nog eens ruim duizend inwoners per maand af.
De afgelopen drie maanden waren niet anders. 

Logisch, want als je niet meer naar kantoor hoeft in de kantoortuin rond de stad en al het vertier weg is, waarom zou je dan blijven werken op je bovenkamertje op de Tweede van der Helst? 

Ik verkneukel mij om het programma ‘Voor hetzelfde geld’.
Laatst werden originele autochtone Amsterdammers naar drie plekken buiten de ring gebracht. Alwaar prachtige panden te koop stonden. 

Ze hadden van tevoren uiteraard een paracetamolletje genomen, want zomaar buiten de stad gaan is voor diehard Amsterdammers nogal een dingetje.  

Ik weet het, ik ben er zelf geboren en heb een gruwelijke hekel aan de arrogantie. 
“Er is leven buiten Amsterdam!” roep ik al jaren. 
Zelf ben ik nu verhuisd naar Roermond. Voor hetzelfde geld hebben we een huis waar we in Haarlem en de hele Randstad erbij, het dubbele voor betalen.

Dat kunnen we omdat we online werken. 

De stoepschijters uit Amsterdam Noord zagen het uiteindelijk ook, en bezitten nu een jaloersmakend sjiek pand in het mooie stadje Buren.

Ondernemers die nadenken over de effecten van de effecten, verzetten hun bakens. 
Al is het soms omdat ze geblinddoekt ergens heen moeten worden gebracht:) 

Want één ding is wel heel erg duidelijk geworden: online is here to stay. 
En als je nu als ondernemer niet voluit online gaat, mis je kansen.

Ja, dat online kansen biedt hoor je al jaren! Niets nieuws. 
Miljarden mensen op Facebook, op Linkedin en Insta. 
‘Een gigantische markt.” 

Maar je bereikt ze niet. 
Omdat je niet de goede woorden gebruikt. 
Content dumpt op de digitale deurmat. 
En nog wat dingen. 

Ik las van de week nog weer wat moois van een bollenboer waar ik gierend om heb gelachen. Maar dan niet in goede zin. Ik ga gelijk een straatje om terwijl ik toch best graag biologische bloembollen in ons tuintje zou willen. 

Onthoud dit: zonder woorden lukt het je niet je boodschap te vertellen. Dan kun je maar beter direct de juiste woorden gebruiken. 

Nu de echte klap van Corona nog moet komen is het fijn te weten hoe je meer omzet haalt uit je toetsenbord. 

Maandag 12 oktober van 10 tot 12 uur. Een gratis webinar. Geef je hierop: https://schrijfpaleis.lidwienjansen.nl/emailmarketing/

Je kunt ook geblinddoekt luisteren.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gratis

strategiesessie

Een hekel aan netwerken?
Terwijl je weet dat het belangrijk is…
Boek een gratis strategiesessie en laat geen goud meer liggen in je netwerk.

Talk To Us & We’ll Talk To You!