De pannenmepper doet het elke avond. 13 minuten.

Een Chileen die tegen de avondklok protesteert, doet het elke avond in de de keurige Wittevrouwenbuurt in Utrecht. Hij schuift het zolderraam open, en stipt om 9 uur slaat hij op zijn pannen. Lekker lawaai maken. Exact 13 minuten. Consequent elke avond, dat deed hij in Chili tegen het schrikbewind ook zo. 

De politie kwam een stuk of 7 keer langs, gealarmeerd door één stel zure buren. Want de meeste mensen in het nette buurtje konden het wel waarderen. Ook al lag Daantje of Noah net lekker te slapen. 
Ze nemen het zelfs van hem over, nu de pannen in beslag zijn genomen. 

Het stond in NRC vorig week. Met een foto van de pannen. 
Dat vond ik zó lief en grappig. De pannen. De lieve pannen. Ik heb een fotootje geprint en hier opgehangen. Naast mijn bureau. 
Omdat ik wel iets heb met in pannen slaan. In de soep slaan. Lawaai maken.

Ik was de jongste thuis en mijn broers zijn opgegroeid tijdens de Vietnamoorlog. Het ging thuis áltijd over politiek. Maar ik kwam er niet tussen, om iets te zeggen. Op een dag heb ik op zondagavond in de soep geslagen. In de tomatensoep, en geroepen: “Ik wil ook wat zeggen!” 

Nu heb ik best wel lang niets gezegd, en braaf alles gedaan wat grote bedrijven van mij wilden (“de zeer gewaardeerde medewerker”) maar op een gegeven moment is het klaar.
Nu help ik help ik ondernemers die in de soep willen gaan slaan. 
Lawaai willen maken. Niet met de meute mee te gaan.
Daarom ben je toch ondernemer geworden?
Omdat je dacht dat het beter kon dan wat je zag om je heen? 

Omdat je een sublieme oplossing had? 

Waarom doe je dan zo vreselijk saai in je copywriting? 
Met van die vreselijke openingszinnen. 

“Laat zien we je bent, nu het nog kan.”
“Doe dit en je sales gaan x10”
“Je kan veel meer dan je denkt”
“Leer jezelf omdenken”
“Alles over toners” 

Van één persoon weet ik dat hij leuke verhalen vertelt. Ik sla mij dan ook wel altijd door de openingszin heen. Maar de anderen, dat is allemaal bullshit bingo. Allemaal aan het onderwijzen. Bloedsaai. En daar hebben mensen een broertje dood aan als je niet amuseert. 

Je bent begonnen met je bedrijf omdat je het ‘anders’ wilde. 
Iets onderscheidends had. Een bijzondere creatieve oplossing. 
Ik nodig je uit het theater voor iedereen te verlaten. 

En in de soep te gaan slaan. 
Met een eenvoudig pannetje gaat dat al lukken. 
Een HEMA pannetje, of een dure le Crueset. Dat maakt niet uit. Begin! 

9 april begin ik met mijn nieuwe intro SHAKER®programma. 6 weken lang een copywriterecept en 1 keer meedoen met mijn online studio. Dat is al heel snel, voor je weet is het Pasen. Ik doe het nu nog voor de speciale introprijs. Want ik ben er net mee begonnen. Het loopt nu zo’n 16 weken in Bètaversie, en een paar weken in de ‘echte officiële’. Dat wil zeggen met alles zo mooi en keurig op mijn website en andere technische toeters en bellen. 

Na vandaag gaat de prijs écht omhoog. Want ik geef te veel waarde voor te weinig geld. 
Gisteren was ik bij een ondernemer van 24 (!) en hij heeft nu 11 (!) mensen in dienst. 
Hij was gestart tijdens zijn studie. Hij zei ook :”Lidwien, ik deed ook heel veel voor niets. Maar ik ben geen liefdadigheidsinstelling.”

Ik gun je de wereld met goede copywriting. 
Klik hier als je nog mee wilt doen met de speciale introprijs, alleen vandaag.
http://lidwienjansen.nl/shakermethode-introprogramma

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *