De koevoet is weer uit de schuur. Gelukkig.

Het dievengilde is de Coronadip voorbij. Hè, gelukkig. 
De koevoet is weer uit de schuur, het cilindertrekken, het opentrekken en insluipen, de inbreker is weer op pad en heeft de opgaande lijn weer te pakken. 

Ik lees het net in de Telegraaf, bij AH waar ik altijd even de koppen van de kranten lees.  
Dieven zijn tuk op het zomerseizoen. 

Waar ik om moest glimlachen, was het woord ‘ gilde’. Nergens heb je meer een gilde. 
Een tandartsgilde. 
Een online-marketinggilde? 
Een vuilnismannengilde? 
Een schoonheidsspecialistengilde?

Het is zo’n lekker ouderwets woord. Het ruikt naar deskundigheid. Naar leren van degene die het vóór jou heeft gedaan. Naar bij de hand genomen worden. Zoals je moeder of vader dat vroeger deed, een wandelingetje na het avond-eten. 

Ik heb eigenlijk ook een gilde. En dan bedoel ik mijn online cursus hoe je lekker omzet kunt maken met een boek als basis van je businessmodel. 

Het gaat tussendoor ook om lekker puntig schrijven.
Genieten van woorden en woordjes. Van teksten. Schrijven met impact.
En dat is een kunst die je leert van de meester. 
Zoals ik het geleerd hebt van meesters. 
En schrijven elke dag een feestje wordt. 

De eerste keer dat ik een groot stuk moest schrijven- ver in de vorige eeuw, voor een groot bedrijf dat nu nogal in het nieuws is vanwege weer 1000 banen die verdwijnen, in diezelfde T. overigens – kreeg ik het terug met gigantisch veel rode strepen. 

Ik las het avonds in bad, kon het niet los laten. 
“Wat was hier nu in hemelsnaam niet goed aan?”
Ik was boos! 

Die nacht sliep ik niet echt lekker.  
Natuurlijk ging ik klagen bij twee collega’s, nu nog steeds vriendinnen overigens.
(Klagen is iets wat ik nu overigens nooit meer doe. Dat begrijp je. Behalve tegen Maarten uiteraard.)

De collega’s waren het roerend met mij eens: “die baas van ons had het bij het verkeerde eind!”

Niet helemaal natuurlijk. Het stuk moest ik herschrijven. 
En nog een keer. Maar ik leerde wel. Het werd er beter van. 

Wil je ook beter worden? 
Bekender?
Meer omzet?
Een zomerseizoen waar je naar uit kijkt, tuk op bent? 

Luister dan woensdag mee naar mijn webinar. Dan heb ik het over een boek als basis voor je marketing. En hoe je er een businsesmodel aan kunt koppelen. Een online programma. 

Ik breng je graag op ideeën. Ook als je nu nog geen idee hebt. 
Want het scheelt dat ik behalve commercieel ook nogal creatief ben. 

Gisteren sprak ik een fotograaf met wie ik werk. 
Hij is altijd idioot goed in beelden zoeken, waar anderen in cliché’s blijven hangen.
Ik deed ‘m een online-ideetje aan de hand. Omdat ik graag mensen verder help. 

Als je óók denkt over een boek als marketinginstrument, ben je lekker bezig.Het is de bouillon van alle marketing. Je kunt er jaloersmakende hapjes van maken. 
Die geld in het laatje brengen. 

Maar download eerst gratis dit boekje. 
Het voorkomt dat je gang vol komt te staan met dozen boeken die je geschreven hebt. Zodat je straks niet met een lege knip staat als de Coronadip dieper blijkt te zijn dan we nu voorzien.
https://lidwienjansen.nl/gratis-e-book-5-tips-garage/

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gratis

strategiesessie

Een hekel aan netwerken?
Terwijl je weet dat het belangrijk is…
Boek een gratis strategiesessie en laat geen goud meer liggen in je netwerk.

Talk To Us & We’ll Talk To You!