De grootste zuipers vind je in Bloemendaal…

De supermarkten hebben het goed begrepen. 
De sfeerfilmpjes vliegen ons om de oren. 

Ze doen het slim.
Ze snappen dat het niet gaat om het kerstbrood en de rosbief. 
Maar om het ritueel van Kerst. De emotie. De sfeer. 

Gisteren had ik het in mijn Online Copywritestudio over de taal van inspanning, rituelen en verhulling. 
Oôk jij als ZZP’er en MKB’er kan er slim gebruik van maken. 

Want het gaat niet over de techniek van fotografie alleen. Als je fotograaf bent. 
Of de finesses van je coachingmethodiek. 
Feature Focused Communicatie is dat. 
Daar lopen de meeste mensen niet warm voor. 

Ja, mensen willen uiteindelijk weten wát ze kopen, maar je zult ze eerst moeten verleiden. 

Toen ik vorig jaar na een aantal maanden besloot dat ik écht de Dyson Airwrap wilde hebben (de supersonische föhn die bijna, ik durf het haast niet te zeggen, 500 euro kostte, wauw, zoveel geld, dat deed pijn!) heb ik eerst uren filmpjes op YouTube bekeken. 
Met uitgekiende scripts uiteraard. Van de betaalde heren en dames influentials. 
En nog wat superverleidelijke communicatie van de firma Dyson.

Het gevoel van ‘bouncy hair’. Glad of krullen, Ja, dat wilde ik ook!

Nog steeds als ik naar beneden kom en mijn haar heb geföhnd zegt Maarten, ‘lekker bouncy’, en dan moeten we lachen. Schenkt hij een kopje koffie in en zegt hij dat ik er goed uitzie.

Ik heb nog steeds geen idee hoeveel Watt dat ding heeft. 
Hoe de techniek werkt. 
Hoe het komt dat je je haar om de föhn ‘wrapt’ en je dan ook nog eens en krul krijgt als je wilt.
Wat de Dyson nu anders maakt dan een gewone föhn die óók zoveel belooft. 

Ik weet wel dat ik verkocht was door het gevoel dat de Dyson mij zou opleveren.
Net als bij de kapper! Stel je voor! 
Beter zelfs. 

De taal van emoties.
De grote jongens verstaan ‘m prima. 

Jij kunt het ook ontdekken. In mijn Online Copywritestudio. 
Met zo nu en dan ook wat lekkere taal van inspanning, rituelen en verhulling. 
Klassieke recepten, die topcopywriters begrijpen en gebruiken. 

Ik noemde gisteren in de online copywritestudio het voorbeeld van mijn favoriete wijnhandel. 
Hier vlakbij in Heythuysen. Zijn nieuwsbrieven doen het perfect. 
Ik liet in ieder geval al in Bloemendaal de wijn uit Heythuysen komen. 
En niet omdat er in Bloemendaal geen wijn te koop was, integendeel. 

De grootste zuipers vind je in Bloemendaal.
Ik zal maar niet vertellen over een oudejaarsfeestje wat we daar mochten beleven.
De kinderen hebben het er nog over. 

Natuurlijk zijn er nog wat andere zaken die Dyson en de wijnhandel goed voor elkaar hebben. 
Ik vertel het je allemaal in de Online Copywritestudio. Stap voor stap. 

Als je emotie koppelt aan je product, rituelen, betalen klanten meer. 
Ons uitgavengedrag is verre van rationeel. 

En dát dames en heren, is zowel een negatieve boodschap als een positieve. 
Waar een slimme ondernemer gebruik van maakt. 

Het inhuren van een dure copywriter zou het makkelijkst zijn. Ik snap je, je kunt als ZZP’er niet een uurtarief van €100 euro betalen voor elk woord dat je schrijft.

Je zou wel willen…!
Dat is voorbehouden aan de grote jongens. 
Juist , dáárom heb ik de Online Copywritestudio. Snapez-vous?

Je mag deze maand nog deelnemen voor de prijs van het Coronajaar 2020. 
In januari gaat de prijs aanzienlijk omhoog.
Omdat ik weet dat het werkt en wat het waard is. 

Bel mail of app mij dan en je krijgt direct het eerste Copywriterecept vandaag in je digitale brievenbus.
En dan gaan we samen aan de slag met jouw nieuwsbrief, jouw blog, jouw mail. 

Misschien kun je er dan nog voor Kerst nog een nieuwsbrief eruit gooien die net zo goed is als de Grote Jongens.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *