CO2 storage met pompoenen kerven, mijn harde schijf trekt het niet.

Mijn computer doet vreemd. Een beetje zoals jij soms schrijft. 
Heel langzaam komt hij op gang. 
Hij doet wazig. Het beeldscherm wordt pas na 10 minuten helder. 
Ondertussen kijk ik naar een scherm dat net zo vet is als de brillenglazen van onze zoon. 

Wil hij geen Lidwien die heerlijk op zijn toetsenbordje rammelt?
Zachtjes soms. Maar meestal fanatiek. 

Hij is zo fantastisch. Zo trouw, en laat het niet aan mij zien. 

Ik moet er aan denken omdat jij soms net doet als mijn onvolprezen Apple.
Je komt langzaam op gang. 
Je laat het afweten op cruciale momenten. 
Slaat niet toe met een snelheid van een Macbook Pro. 
Met Touch Bar uiteraard. 

Mijn Apple heeft iets onder de leden, zoveel is duidelijk. 
Maar jij niet. 

Je hebt een fantastisch product en service en doet net zo vaag.
Of juist veel te hard.
Terwijl het uiteraard de combi is, Touch Pro. 
Goed gevonden door die jongens en meisjes van Apple. 

Hoe zou het zijn als je Touch Pro gaat zijn in je teksten? 
Met zachte hand je klant leidt naar een hard resultaat?
Lieve woordjes in zijn oren fluistert. 
Zodat je klant smacht naar ‘meer, meer, geef mij meer’. 
Elk moment wacht of er al nieuws van je is. 
Zoals mijn nichtje vroeger, die na school uren dag in dag uit uit het raam hing om de leukste jongen van school voorbij te zien fietsen. 
Als was het maar voor 3 seconden. 

Je willen. En wel nu. 
Al vriest het. Al regent het pijpenstelen. 
Waar ben je? Ik wil je nu! 

Totaal verliefde klanten. 
Die stuur je geen nieuwsbrieven met als titel’ ‘Energy Transition Thursday, ontleed het verdienmodel van duurzame techniek.’ 

Geef mij nog maar een kopje koffie Maarten! 
“En doe er een aspirientje bij.”

“Alles te leren van Carbon Capture Storage.” Het is een Nederlands bedrijf. 
Ik heb geen idee waar de man het over heeft. Ze hebben wel een College Tour, online. 
Iets met klimaat, energie, CO2. 

Nu ben ik best bovenmatig geïnteresseerd in duurzaamheid, heb ik samen met Maarten een start up die met CO2 te maken heeft, en waar we net 20.000 euro voor hebben opgehaald (Hoera!)
maar deze mail gaat linea recta de prullenbak in. 

Diezelfde nieuwsbrief begint overigens met ‘Tijd voor herfstige gezelligheid. De dagen worden korter en de kaarsjes gaan weer aan”.

En nu komt-ie: 
“Zoek jij nog leuke activiteiten voor pompoenen kerven?”
Nee, ik zoek helemaal geen leuke activiteiten voor pompoenen kerven!   

CO2 storage met pompoenen kerven, mijn harde schijf trekt het niet. 
Ik nok af. 
Dat is jammer. 

Ik blijf wel trouw aan deze nieuwsbriefmeneer. 
Hij doet goede dingen. 
Ik blijf er alleen niet voor uit het raam hangen. 

Net als jij, je hebt een fantastisch product. 
Maar wees een beetje helder. Gebruik woorden die bij elkaar passen. 
Woorden die verleiden. Woorden die winnen. 

Het kan zoveel slimmer. 
Zachtjes tot de kern komen. Verleiden. 

Schrijven is niet met de hoofdletter S voor Skype of niet. Boeie! 
Ik heb het gisteren nog op Facebook gezet omdat ik een foutje maakte in een tekst. 
‘Lidwien jij bent toch schrijver?”

Schrijven is verleiden. 
Teksten die je klant als een kind van de glijbaan doen roetsjen. 
Die je doen smachten naar meer. 
‘Nog een keertje mama, ah toe.”

Dat werk. 
Voor je pitches. Voor je videoscripts. Voor je nieuwsbrief en voor je blogs en mails. 

De mensen die meedoen met mij hebben opeens 1036 likes op LInkedin en 53 reacties. 
Geen zeldzaamheid. 

Klanten die uit het raam voor je hangen. 
Morgen om 10 uur.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *