BLoedirritant …

 
“Hoe lang doe jij de gehaktballen nu Luud?”
De vriendin van mijn moeder had toch minstens 20 jaar de opengesperde bekjes van haar 5 kinderen gevuld, maar toch stelde ze zo’n vraag.

Sommige mensen zijn eeuwig onzeker. 
Sommige mensen zijn razend ambitieus.
Sommige mensen willen fouten vermijden.

Ik doe maar wat met de gehaktballen. Ik flans elke dag wat op tafel.
Omdat de eeuwige vraag rond vijf uur is: “Mahaaam, wat eten we?”

Ik wilde heel graag moeder worden. 
Maar dat er ook eten bij hoorde had ik even over het hoofd gezien. 

Dus ga ik 5 keer per week op een holletje naar AH, want van plannen heb ik ook niet veel kaas gegeten. 

Een vriendin heeft mij ooit uitgenodigd voor een Italiaanse kookworkshop. 
Crazy ingewikkeld gedoe achter een trendy aanrechtblad. 
Ik vroeg mij de hele middag af :”kan die leuke Italiaanse man niet gaan koken, en wij gaan zitten?Ik betaal hier notabene voor!”

In de loop der tijd heb ik wat evergreens geleerd. Je moet wel als moeder.
Waarmee ik de blits maak. Een Vitello Tonato die ik in 5 minuten in elkaar draai. 
Waar de kookworkshopmeneer nog zijn vingers bij zou aflikken 

Eenvoudige recepten. Je begrijpt waar ik naar toe wil.

Jij vindt schrijven vervelend. Bloedje-irritant wellicht. 
Je wilt je met je vak bezig houden! Je product! Je dienst! 

Maar je klanten vragen erom. Zoals mijn kinderen om eten vragen.

Je klanten willen je écht leren kennen. 
Ze willen weten wat je expertise is. Je aanbod. Ze willen weten wat ze in huis halen met joú, als mens…
Ze schreeuwen alleen niet iedere middag “Carolien, heb je wat lekkers voor mij?”
Maar dat zou je je wel moeten gaan inbeelden.  

Met een website ben je er nog lang niet. Je zult moeten weggeven. 
De verwachtingsvolle opengesperde bekjes van je klanten vullen. 

“Maar wáarmee dan Lidwien?”

Nou hier komt-ie, hou je vast: 
– een aantal extra artikelen om te downloaden van je site – een ebook met informatie – een korte online cursus waarin je een voorproefje geeft van je aanbod – het eerste hoofdstuk van een groter boek of een ebook- een serie video’s over een bepaald onderwerp-  toegang tot een beveiligd deel van je site met extra waardevolle informatie – een aantal voorproefjes van je aanbod,  bijvoorbeeld een serie kaarten die je downloadt als je grafisch ontwerper bent, een mooie fotoserie van een fotograaf- een serie recepten met een bepaald ingrediënt als je kookworkshops (!) geeft – een gratis adviesgesprek, een infographic om te downloaden als pdf- een zoomgesprek van een aantal minuten. 

De ellende is dat je er woorden voor nodig hebt. 
Het mooie is dat ik er copywriterecepten voor hebt. 
Zodat je een Vitello Tonato op tafel gooit alsof het van Mario Andreetti zelf is. 

19 februari gaat mijn SHAKER® copywriteprogramma van start. 
De link om je op te geven vind je hier: https://lidwienjansen.nl/shakermethode-jaarprogramma

Het VIP-programma heb ik erbij gedaan als je wilt dat ik heel specifiek twee middagen met je werk aan wat voor jou qua communicatie het belangrijkst is. De keuze is aan jou. 

Schrijf je hier in.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *