Bijna had ik een kapitale blunder gemaakt..

Ik lees net bij het ontbijt een klein fijn boekje van Erno Hannink business coach. 
Je weet, ik kan niet zonder letters. 
Vroeger las ik het pak chocoladehagelslag 10.000 keer.
En haalde ik Billie Turf uit de kast. (mag nu allemaal niet meer… )

Ik las een stukje over hoe je beslissingen neemt voor je bedrijf. 
Hoe neem je betere beslissingen? 
“Door te focussen op het beslissingsproces en niet op het resultaat. Het resultaat heeft in een onzekere wereld namelijk geen directe correlatie met de beslissing. Zeker niet als je achteraf kijkt.” 

Erno besprak een model hoe je beslissingen kunt verbeteren. 
Het zette mij aan het denken. 

Want net afgelopen week kreeg ik een aanbod waar ik eerlijk gezegd nogal gecharmeerd van was.
Iets met de branding van mij en mij bedrijf, waar iets aan moet gebeuren. 
Het zou mij wel 2500 euro kosten. 
Een smak geld. 

Maar ik twijfelde. De dame van het mooie aanbod was succesvol en nuchter. 
En dat vind ik fijn. Geen poeha. En practice what you prach. 
Maar ze was ook erg jong.  Klopte dat wel? 

De hele vrijdag  bleef ik malen. 
Gelukkig heb ik Maarten met wie ik kan sparren en heb ik ook nog een businesscoach. Die mij een paar dingen zeiden en de juiste vragen stelden. 
Want soms zie je dingen van jezelf niet. Blinde vlekken. Zaken die best belangrijk zijn in de manier waarop je je bedrijf uitbreidt. 

“Nooit in zee gaan met een jonkie Lidwien, daar ben je veel te goed voor.” Je bent senior, dan ga je niet met een junior”. 

Poeh. Dat iemand anders mij dat moest vertellen…

Maarten moest mij zelfs herinneren aan het verhaal van de twee jonge jongens met wie wij afgelopen jaar hebben samengewerkt voor zijn bedrijf. Waar ik co-founder van ben. 
Leuke enthousiaste jonge honden. 
Maar met dito gedrag.  
Waar ik mij nogal aan geërgerd heb. Qua communicatie. Qua verantwoordelijkheid. Qua resultaat. 

Ik was het bijna helemaal vergeten. Gek hoe de menselijke geest werkt. 
Bijna had ik een kapitale fout gemaakt. 

Soms moet je iets van iemand anders horen. 
Over je nieuwsbrieven.Je teksten. Je copywriting.

Denk je na over je strategie voor volgend jaar?
Waar wil je eind 2021 zijn?

Doelen stellen helpt. Ook al hebben wij met Coronashit te maken. 
Je kent toch wel het onderzoek van de studenten van Harvard, uit de jaren vijftig? 
De ene groep studenten stelde doelen, en werd daar uitgebreid over ondervraagd. 
De andere groep stelde geen doelen.
‘We zien wel hoe het loopt.” 

Je mag drie keer raden wie verder kwam. 
Met of zonder Corona. 

Corona is als het water in het filmpje dat het konijn tegenkomt in dit filmpje de race tussen het konijn en de schildpad. 
De snelste lopers zijn niet altijd de winnaars uiteraard.  
https://www.dailymotion.com/video/xzzt3g 

Ik merk dat veel ondernemers niet lekker schrijven. 
Terwijl het een basisvaardigheid is om je business te doen laten groeien.  
Voor alles heb je woorden nodig. 

Ik help je graag. Met mijn jarenlange ervaring. 
Dan is senioriteit een heel fijn voordeel. 

Ik heb een speciaal eindejaarsaanbod voor je woensdag. Waarbij je eigen copywriterskilss gaat verbeteren. Omdat het bijna december is en ik al graag met je vooruitkijk naar 2021. 

En graag wil dat je wint. Of je nu een schildpad bent of een haas. 

Woensdag 2 december om 10 uur.Klik hier om je in te schrijven: https://schrijfpaleis.lidwienjansen.nl/meer-business-met-betere-copywriting/
Het duurt anderhalf uur. 

Groet, Lidwien 

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *